"עיצוב מרובע" אינו פטנט של אפל בישראל

לאחר שרשמי הפנטים הגדולים בעולם רשמו את עיצובו של האייפון - מרובע ופינות מעוגלות כפטנט של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל,רשם הפטנטים הישראלי החליט לדחות את התביעה של החברה להכיר בכך גם בישראל (חדשות, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
אייפון, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

עיצוב מרובע אינו פטנט בישראל: שנים לאחר שרשמי הפנטים הגדולים בעולם רשמו את עיצובו של האייפון - מרובע עם פינות מעוגלות, כפטנט של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל, דחה רשם הפטנטים הישראלי את דרישת אפל להכיר בעיצוב המרובע עם הפינות המעוגלות כפטנט גם בישראל.

רשמי הפנטים בארה"ב, האיחוד האירופאי, צרפת, שוויץ, אוקראינה, טורקיה, אוסטרליה, יפן והונג קונג, אישרו בעבר את בקשתה של אפל, מה שאף גרם לחבר מושבעים במדינת קליפורניה לפסוק פיצויי עתק בתביעת חברת אפל נגד סמסונג על כך ששיווקה את מכשירי הגלקסי S שלה שעוצבו בצורה מרובעת עם קצוות מעוגלים. סמסונג נאלצה לשלם לאפל בעקבות התביעה למעלה ממיליארד דולרים.

בעוד שבמדינות רבות טענותיה של אפל התקבלו והפטנט על העיצוב נרשם, מה שחושף את רובן המוחלט של יצרניות הסמארטפונים לתביעות ענק ולבקשות למתן צווי מניעה למכירת המכשירים, רשם הפטנטים הישראלי בחר שלא לאפשר לאפל לרשום את הפטנט השנוי במחלוקת, כשהטענה העיקרית נגד רישום הפטנט היא שהעיצוב אינו ייחודי לאפל וגם אם בעבר הוא זוהה עם החברה כיום רוב הסמארטפונים מעוצבים בצורה דומה.

בהחלטת של סגנית רשם הפטנטים הישראלי, ז'קלין ברכה, נכתב כי "ייתכן שדמות מכשיר הטלפון המבוקש כסימן היוותה בעבר עיצוב חדשני ושונה מהמקובל, אך כיום מכשירי טלפון סלולריים אינם נבדלים בעיצובם במידה כה רבה עת נבחנים הם במבט על, כתמונה דו ממדית. מסקנה זו נתמכת במוצגים שהגישה המבקשת בשעת הדיון, בהם תמונות מכשירי טלפון סלולריים רבים. ייתכן שהמבקשת הייתה הראשונה להגות את תמונת הסימן המבוקש, אך כיום אין היא היחידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר