תעריף עולם הפשע

מחפשים 'האקר'? זה המחיר שתשלמו על פריצה

רוצים לבצע מתקפה דיגיטלית? לגנוב פרטי כרטיס אשראי? IBM Security מפרסמת את התעריף אותו נהוג לשלם בעולם הפשע עבור פריצה לאתרים וגניבת כרטיסי אשראי (דיגיטל)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

האבטחה הדיגיטלית על אתרים חשובים הולכת ומתקדמת, ועל פי מחקר שבוצע בחברת י.ב.מ. (IBM Security) המחיר אותו מקבלים ההאקרים גבוה במיוחד. על פי הנתונים שמפרסמת החברה, פריצה לאתרים באפיק של 'דלתות אחוריות' נמכרת בדארקנט בסכום מרשים של 10,000 דולר. שיטה זו יקרה בשל הקושי לבצע אותה, כשב-67% מהמקרים הפריצה נכשלה וחברות האבטחה הצליחו להגן על האתר מפני הפריצה.

מספר כרטיס אשראי לעומת זאת, שווה פחות מ-10$, פחות מהסכום אותו מקבלים ההאקרים עבור השגת מידע אישי כמו כתובת, ,מספרי בית או כתובת של תיבת המייל. כמות הפריצה והשימוש בכרטיסי אשראי גנובים ירדה ב-52% בשנה האחרונה.

מניתוח מקרי הפשיעה עולה, כי תיבות הדואר האלקטורוני הן דלת הכניסה הנוחה ביותר למחשב, כשלרוב הצליחו הפורצים להחדיר נוזקות דרך התיבה ולפרוץ דרכן את המחשב.

עוד עולה מהדו"ח, כי שיעור מקרי תקיפות האתרים ירד בשיעור של 4% אחוז בשנת 2022 ביחס לשנה הקודמת, אולם הפורצים השתכללו במהירות הפריצה, כשזמן הפריצה הממוצע ירד מחודשיים ל-4 ימים בלבד. לרוב - השתמשו הפורצים ב'סחיטה באיומים' כשהם סוחטים כסף מהקורבנות לאחר שהם פרצו להם לאתר או לתיבת האימייל העסקית.

בשל כך - חברות התעשייה והייצור היו החברות הכי סחיטות במשק, ומספר מקרי הפשיעה הדיגיטלית בחברות אלו היה גבוה משמעותית מפריצה לחברות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר