וועידת כיכר | צפו

"כחצי מליון לקוחות חרדים - זאת הבעת אמון גורפת של הציבור החרדי בכללית"

"בריאות היא שליחות. ומערכת בריאות אחראית זה עניין כלכלי", אמר הרב קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית בכנס כוחות השוק על עוצמתה של כללית • צפו (כוחות השוק)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
פורצת דרך. כללית. הרב קונסקי בוועידת כיכר (צילום: אלחנן קוטלר)

כנס 'כוחות השוק' של כיכר השבת שנערך במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, הוגדר כוועידה הכלכלית מדינית הראשונה לחברה החרדית. מאות מנהלים בכירים פקדו את הכנס לאורך יום הדיונים, והשתתפו בו גם נציגים בכירים של העולם הפוליטי והכלכלי. הוועידה עסקה בכלכלת הציבור החרדי, בפרסום, שיווק, תקשורת ובסוגיות חברתיות נוספות שנמצאות על סדר היום של החברה החרדית.

במושב שנערך בחלקו הראשון של יום הדיונים תחת הכותרת "צרכים, צרכנות וערכים - מה מניע את כוחות השוק בכלכלת המגזר החרדי", התארח הרב אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית לראיון אחד על אחד, בנוכחות עשרות מנהלים בכירים.

כמי שפועל בעולם שירותי הבריאות כבר שנים ארוכות, סקר הרב קונסקי תחילה את מעצמת הבריאות של כללית. "לא רבים יודעים את המספרים מאחורי ארגון הבריאות הגדול בישראל, אבל מדובר במגה ארגון עם כמעט 4.8 מיליון לקוחות", אמר הרב קונסקי. "בכללית 8 מחוזות גאוגרפיים עם 1500 מרפאות בקהילה. כל אחד מהמחוזות שווה בגודלו לארגון גדול במשק, זאת מלבד 14 בתי החולים, וחברות בת כמו כללית סמייל, כללית אסתטיקה, מכון מור ועוד".

בדבריו הציג קונסקי את היקף הפעילות של כללית בעולם הבריאות החרדי, שעומד על נתח שוק הגדול במגזר עם 35%. "רק במרפאות הייעודיות לציבור החרדי, יש לכללית 350,000 לקוחות ועוד למעלה מ100 אלף במרפאות שמשמשות את הציבור החרדי יחד עם עוד אוכלוסיות. "במספרים כאלה, זאת הבעת אמון גורפת של הציבור החרדי בכללית", אמר קונסקי, אך הוסיף, כי הדבר החשוב הוא ש"גם המדדים הרפואיים של הציבור החרדי בעליה משמעותית. כמערכת בריאות, זה בדיוק היעוד שלנו, לוודא שתהיה היענות לטיפול ולפעילות הסברה לרפואה מונעת וכתוצאה מכך יחול שיפור במצב בריאות האוכלוסייה".

חלק מרכזי בשיחה עם העיתונאי משה מנס, עסק בסוגיית התאמת שירותי הבריאות לציבור החרדי. "התאמת השירותים וההנגשה לציבור החרדי, נעשית כחלק מאמנת השירות של כללית", אמר קונסקי. "תפקידה של המחלקה החרדית הוא, למקד את התהליך האבולוציוני של רצף ההישגים בתחום ההתאמה - לסוגיות החשובות והמהותיות. מנהלי המגזר מפתחים את השירותים המותאמים כל הזמן. אם זה בתחום מיקום המרפאות, בשעות הפעילות, בזמינות של תחומים כמו ילדים ונשים ברפואה הראשונית, במרפאות שבת ועוד שירותים ייעודיים מתקדמים שרלוונטים בעיקר בריכוזים של ציבורי חרדי".

בוועידה, ניתן דגש מיוחד על הרחבת פעילות הדיגיטל בציבור החרדי. גם בשיחות המקצועיות לאורך היום, עמד נושא הדיגיטל במוקד השיח המקצועי. "בהתאמת שירותי הדיגיטל נעשתה עבודה יסודית חסרת תקדים בהובלתה של מנהלת התקשורת השיווקית של כללית לציבור החרדי הגב' חנה קוריץ, על מנת שכל השירותים הדיגיטליים של כללית יעברו בכל רמות הסינון המותאמות לציבור החרדי". כמו בתחום האיכות הרפואית - כללית מובילה את מערכת הרפואה בישראל, גם בנושא החדשנות. הרב קונסקי הציג למשתתפים את השירותים החדשניים של כללית שכוללים את מכשיר הטייטו שנותן מענה רפואי מהבית, האולטרסאונד הביתי, יישומון כללית, אפליקשב לאבחונים דידיקטיים, כללית אקטיב שמקדמת אורח חיים בריא ועד פיתוח חלופות ב- IVR לאוכלוסיות שלא צורכות דיגיטל.

דבריו של הרב קונסקי לוו בדוגמאות רבות מפעילות כללית, שהמחישו את החשיבה פורצת הדרך של התאמת השירותים ומהלכי השיווק. את דבריו סיכם הרב קונסקי באומרו כי "מנהל טוב בארגון כל כך גדול, הוא זה שיודע לרתום את המערכת, לטובת מהלכים חדשניים שמצריכים שיתוף פעולה רב זרועי בתוך המערכת. אשר נבחנים במבחן התוצאה".

צפו בדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר