מגמה ה-מונית

טרנד חדש בארצות הברית: מכירת הרכב ומעבר למונית

מה גורם לאנשים שונים למכור את המכונית ולהתחיל לצרוך שירותי מוניות? • אם אתם מתגוררים בניו יורק - הנה הסכום שתוכלו להרויח משימוש במוניות (רכב, חדשות תחבורה)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מונית בניו יורק, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

נתון חדש שפורסם באתר רויטרס מעלה כי תושבי ערים מרכזית בארצות הברית נוטים למכור את מכוניתם ולעבור לצריכת שירותי מוניות, לאחר שגילו כי הדבר נוח וזול בהרבה.

לפי הדיווח, הוכח לאחרונה כי אם אתם גרים בערים ניו יורק, ושינגטון DC, שיקגו או לוס אנג'לס, זול יותר להשתמש בשירותי "אובר" או "ליפט" - האפליקציות הנפוצות להזמנת מוניות, מאשר להחזיק במכונית פרטית. הרווח הוא כ-40% ואף יותר (!). כך למשל, בניו יורק הבירה, עלות שבועית ממוצעת של החזקת מכונית היא 218 דולרים, ואילו שימוש שבועי ממוצע בשירותי "אובר" יעלה 142 דולרים.

מבין האמריקאים שמכרו את רכבם בשנה האחרונה, כ-9% החליטו שלא לרכוש מכונית אחרת אלא להשתמש במוניות ואף להתנייד על גבי אופניים לנסיעות קצרות, כך על פי הדיווח.

אנשים שעברו להשתמש במוניות סיפרו כי בתחילה חשבו שתוך מספר חודשים יישברו וירכשו מכונית, אך לבסוף הפתרון התגלה כנוח במיוחד.

פתרון לפקקים: מונית מעופפת (הדמייה: Kitty Hawk)

יצויין כי גם מצוקת החנייה הנוראית ובערים המרכזיות גורמת לתושבים לחשוב על חלופות, ויש לזכור כי כביש שבו פחות מכוניות פרטיות עשוי גם להיות פחות פקוק. לכן כעת, כאשר מחירי "אובר" יורדים ואנשים רבים עוברים כאמור למוניות, נראה כי יצרניות הרכב מתחילות לשקוד על פיתוח מוניות ללא נהג, כדי להתאים עצמן למגמות החדשות בשוק התחבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר