הלילה בחצות

הדלק יתייקר, קצת פחות: זה הצו עליו חתם שר האוצר

הלילה בחצות, מחיר הדלק היה אמור להתייקר בכשישים אגורות לליטר. שר האוצר ליברמן, חתם על צו המפחית את המס על בנזין, מה שיגרום לעלייה מתונה במחיר הדלק (חדשות, כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
מחיר הדלק יעלה, אבל פחות (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם היום (רביעי) על צו המפחית את שיעור מס הבלו ומס הקניה על בנזין, באופן שמביא להוזלת מחירו של ליטר בנזין בתחנת הדלק ב-33 אגורות . הצו יעמוד בתוקף עד לסוף חודש דצמבר, אז שר האוצר החדש, יצטרך להחליט האם הוא מאשר עוד ההארכה.

כפי שדווח, מאז חודש אפריל נהוגה הפחתה במס הבלו ומס הקניה על סולר ובנזין, שמטרתה למתן את התייקרות הדלקים. מאז שנחתם לראשונה, תוקן הצו המורה על ההפחתה בשיעור המס על הבנזין מספר פעמים, כך שבמהלך חודש נובמבר 2022 הייתה נהוגה הפחתה שהביאה להוזלת הבנזין בסכום של שקל לליטר.

מאחר שתוקפה של הפחתה זו פג בסוף חודש נובמבר, ועל מנת למנוע את התייקרות הדלק בשיעור חד, נקבע כעת כי ההפחתה בשיעור המס לא תבוטל אלא תצומצם לסכום שיביא להוזלת הבנזין ב-33 אגורות במהלך חודש דצמבר.

יצוין, כי הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו במהלך חודש דצמבר צפוי לעמוד על 100 מיליון שקלים.

כזכור, בחודש האחרון עלה מחיר הדלק רק בתשע אגורות ובחודש הזה המחיר היה אמור לקפוץ לכשישים אגורות, אך כאמור בעקבות הצו שנחתם, המחיר יתייקר אבל קצת פחות, והוא יעמוד על 6.85 שקלים לליטר בנזין.

בחודשים האחרונים, עד לפני כחודשיים, מחיר הדלק בישראל שבר שיאים, וחצה את רף השמונה שקלים לליטר דלק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר