שינויים בצי

ממשלה מחשמלת: הרכבים שיקבלו שרי הממשלה החדשה

מהפכת הרכב החשמלי פוסעת צעד נוסף קדימה במדינת ישראל, כששרי הממשלה צפויים לקבל רכב חשמלי; ואיזה רכב יקבלו השרים בעלי המשפחה הגדולה? כל הפרטים (רכב)

טויוטה bz4x (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הרכבים החשמליים הולכים וממלאים את רחובות המדינה, וכעת מחליפים הרכבים החשמליים את רכבי הבנזין גם במקומות נוספים. על פי המכרז האחרון של מנהל הרכב הממשלתי לרכבי שרים ומנכ"לים, טויוטה bz4x ויונדאי איוניק 5 ישמשו את שרי הממשלה החדשים.

על פי המכרז, יוכלו השרים לבחור בין 'bz4x' - הדגם החשמלי הבסיסי של טויוטה שעולה לצרכן הפרטי 240,000 ש"ח, לבין האיוניק - הדגם הבסיסי של יונדאי בשווי של כ-214,000 ש"ח. יבואני הרכב היססו להיכנס למכרז בשל מצוקת מלאי הרכבים בשנה האחרונה, אולם לבסוף החליטו להיכנס בשל העובדה שמדובר במספר קטן מאד של רכבים שמאפשר להם 'להכניס רגל' לשוק חדש.

כפי שסוכם לאחרונה, שרים בעלי משפחה גדולה יותר יקבלו רכבים היברידיים - קיה נירו, פיג'ו E2008, פיג'ו E208, או שיבחרו במותג הסיני - MG ZS EV.

יהלי רוטנברג, החשב הכללי התייחס לשינוי בצי כלי הרכב הממשלתי ואמר כי "בתוך פחות משנה, הוחלפו כ 25% מרכבי הצי הממשלתי ברכבים בעלי הנעה היברידית.

לאור מחויבותנו ליעדי האקלים, הקדמנו את כניסת הרכבים החשמליים לצי בשנתיים, כאשר משנת 2025 ואילך אנו מתכוונים לרכוש רכבי נוסעים חשמליים בלבד. המעבר לרכבים חשמליים בצי הממשלתי צפוי לסלול את הדרך לכניסת רכבים אלה למרחב הפרטי והציבורי, וכן לקידום התקנת עמדות טעינה במשרדי הממשלה ובמרחב הציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר