תוכן גולשים: ש"ס, תחזירו את אריה דרעי

תשכיל תנועת ש"ס, אם תתעלה מעל האינטרסים האישיים ותצרף לשורותיה את האיש שהמפלגה הזו, ש"ס, חייבת לו "טובה קטנה"

יצחק נוי | כיכר השבת |
דרעי (פלאש 90)

זה כבר לא סוד גלוי, זה כבר "קאמבק"- "אריה דרעי חוזר לפוליטיקה!". הוא אומר זאת בבירור ומצהיר את זה מעל לכל במה אפשרית.כולם חיכו לזה, כולם צפו שזה יקרה.

אוקיי דרעי חוזר, אבל הרבה שאלות עושות את העניין ללא פשוט בכלל: איזו מפלגה תיקח אותו תחת חסותה? תחת איזה מסר ירוץ? לאיזה קהל יפנה,ואיך הוא יעשה זאת בלי להיכנס לעימות עם הרב עובדיה יוסף? ושאלת השאלות, האם לא ישימו לו רגלים?!

ובכן, אל דאגה, דרעי - שועל לא קטן, לא רק ששאלות אלו לא מרתיעות אותו, להיפך, נראה כי הוא החליט דווקא למנף אותם ולהפוך אותם לכלי הכי משמעותי לחזרתו הצפויה.

אריה דרעי כבר כמה חודשים לא מוכן לשים את האצבע למי ישתייך, מה יהיה ההיצע שלו וקהל היעד שלו. הוא פשוט החליט שבמצבו הנוכחי הכי טוב לפזר עננים סמיכים של חוסר אינפורמציה סביבו.

כך בראיון לערוץ 2, בהתייחסו לשאלתה של המראיינת - סיון רהב מאיר, האם ש"ס עדיין רלוונטית מבחינתו, ענה/אמר דרעי כי "ש"ס הייתה טובה בזמנו, וכי הוא לא יודע מה היום". כך גם בפאנל שנערך לאחרונה בקריה האקדמית "אונו" התבטא כי "אמרתי שאחזור - השם יודע לאן".

גם בש"ס לא ממש יודעים איך לאכול את הקאמבק של יו"ר התנועה לשעבר. בשיחות עם ראשי ש"ס שנערכות בתקשורת לאחרונה, כאשר מגיעים לשאלה שבסוף הראיון, האם דרעי יוכל להשתלב שוב בהנהגת ש"ס, התשובות חצויות ומגומגמות, בפרט כאשר היו"ר העכשווי נדרש לשאלה זו, אך לא רק.

"אם הוא רוצה,הוא תמיד יוכל לעזור" ענה ע"כ השר אטיאס. (זה מזכיר קצת את ההצהרה שנתן דרעי בזמנו בקלטת ה"אני מאשים" שלו:"גם אם אני אצטרך לחלק תה בתנועת ש"ס אני יעשה את זה!" נראה, כי נכון לעכשיו זה מה שמציעים לו פחות או יותר בתנועה הקדושה..).

ולשאלת השאלות: מה ההיצע? כל אדם או קבוצה שרוצה להקים מפלגה, מנסח/ת איזשהו היצע.

בעניין זה, דומה כי דרעי פשוט רוכב על העבר, אותו רק יכול להרוס באם יצהיר ויפרט מה בעצם ההיצע שלו ואיך הוא מתכוון להביאו לידי ביצוע.

לא שמענו ממנו על מהפכה או בניין.. כן שמענו הרבה הצהרות והצעות על שיטת הבחירות ומצבו של עם ישראל בגלות, וקטנותו של "האח הגדול"..

הוא אשר אמרנו, עננים, והרבה. בשונה משאר אנשי ציבור שמכינים היטב את הקרקע לכניסתם לפוליטיקה, כדוגמת יאיר לפיד שממתג את עצמו מעל לכל במה אפשרית, לדרעי זה רק יכול להזיק, היות וקהל היעד שלו הוא כ"כ טבעי שלא מעניין אותו מה יש לו להגיד. מבחינתם, אמרת שחזרת זה כבר "אתחלתא- דגאולה".. ומשם השם יעזור!..

אז מה קורה? האם באמת, אריה דרעי זה מה שאנחנו צריכים עכשיו?

התשובה היא, כן, אבל דווקא בקונסטלציה מסוימת.

ובכן, אריה דרעי הוא לא איש של חזון. הוא יועץ טוב ומקדם מקצועי למשהו קיים, (הוא התפרנס מזה יפה בתקופה שלאחר יציאתו מבית הכלא - ייעוץ לחברות גדולות).

אריה דרעי כוחו גדול בניהול מפלגה קיימת (-ולא, לא הוא הקים את ש"ס - הרב עובדיה הוא חזון ש"ס! דרעי נתבקש לקדם ולייעץ).

ובתור שכזה, המבחן שהוא כ"כ הצליח בו, הוא דווקא לא כ"עצמאי" אלא,כאמור, בתור "מקדם אינטרסים וכפוליטיקאי מוכשר של מפלגה קיימת", ובתור שכזה, חזרתו חייבת להתבסס על משהו קיים ויציב, ומשם,עם הרבה ס"ד ועם כל הכישורים שניחן בהם, האיש הזה-תוך זמן קצר ירים את המפלגה שיבחר לגבהים שמייסדיה לא פיללו לה.

דרעי כיום הוא הנכס הכי יקר כמעט לכל מפלגה באשר היא. עובדה היא שהוא קיבל הצעה להצטרפות ולשיתוף פעולה מיו"ר האופוזיציה "ציפי ליבני". תשכיל תנועת ש"ס, אם תתעלה מעל האינטרסים האישיים ותצרף לשורותיה את האיש שהמפלגה הזו בכו"ז חייבת לו איזו "טובה קטנה".. תפסיד במיידית אותה תנועה,אם תגרום לאריה דרעי לחפש לו בית אחר, ואמת זאת ידועה לאחרון מכיני התה בתנועת ש"ס...

אך אנחנו בל נטעה, אריה דרעי הוא פוליטיקאי משופשף, הוא עדיין לא קוסם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר