סערה בפתח: כללי הזהירות לנהגים

משטרת ישראל נערכת לסערה הצפויה לבקר באיזור, ומזכירה את כללי הבטיחות לנהגים: הורידו מהירות, בלמו בעדינות והדליקו אורות גם בדרכים עירוניות • כללי הזהירות (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הימים הקרובים צפויים להיות סוערים, גשומים ואפילו מושלגים באזורים מסוימים. משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים, כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל ולסייע במקרה שיתקלו בקושי כלשהו.

בעקבות אירועי העבר, המשטרה מוסרת כי צפויים להיות חסימות צירים ושיבושי תנועה כתוצאה משיטפונות, קריסת עצים ופגיעה בתשתיות ברחבי הערים.

לכן, כוחות משטרה יוצבו בצמתי דרכים ומוקדי ה-100 של המשטרה יתוגברו משמעותית כדי לספק מענה הולם לפונים. כמו כן, כוח האדם בכל משמרת יעלה ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ יערכו לקראת אירועים ואתגרים שמזמן מזג האוויר.

המשטרה תתכונן בהתאם וכוחות מיוחדים שייפרשו ברחבי הארץ, ידאגו לתת סיוע לנהגים שיזדקקו לעזרה, יפנו מפגעים החוסמים את הכביש ויפעלו בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים; רשויות מקומיות, כיבוי האש וההצלה, מגן דוד אדום, חברת חשמל ואחרים, כדי לשמור על שגרת החיים בצורה הטובה ביותר.

במקביל, פונה המשטרה לציבור הנהגים בבקשה להיערך בהתאם לתנאי הדרך והקשיים הצפויים. שדה הראיה מוגבל, הכבישים חלקים ורטובים וקשה הרבה יותר להבחין בהולכי הרגל.

על הנהגים לגלות ערנות מיוחדת ולשמור על כללי הזהירות בזמן הנהיגה פי שניים ואף יותר. בקרבת מאגרי מים, יש לנהוג משנה זהירות, מאחר וקיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה. מאחר וצפויים עומסי תנועה כבדים, מומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית ולא ברכב.

משטרת ישראל מזכירה את כללי בטיחות שיעזרו לכם לעבור את הסערה בשלום:

- הורידו את מהירות הנהיגה, עד לכ-20 קמ"ש פחות. כשמזג האוויר סוער מומלץ לנהוג אפילו 30 או 40 קמ"ש פחות, במיוחד באזורים עירוניים וסמוך לבתי ספר וגנים בשכונות מגורים.

- לפני פניה, יש להאט ולבלום בעדינות. בלימה מהירה מידי עלולה להביא לנעילת הגלגלים והחלקה.

- הימנעו ככל האפשר מעקיפה. כאשר הראות מוגבלת, עקיפה עלולה לסכן את העוקף, את הנעקף ואת הבא ממול.

- שמרו על מרחק גדול מהרכב שלפניכם, כך שיהיה לכם מספיק זמן להגיב במקרה הצורך.

- הדליקו אורות גם בדרכים עירוניות על מנת לראות ולהיראות טוב יותר.

הכינו רכבכם לחורף: בכל מקרה, ודאו כי מערכות הבטיחות ברכב (בלמים, צמיגים, אורות, מגבים והיגוי) תקינות לחלוטין. זכרו כי מכל תקלה או ליקוי הופכים למסוכנים יותר בחורף. מומלץ לבצע בדיקה באחד המוסכים המורשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר