צדו חוגלות, שיקרו שלא יודעים שאסור ויגורשו

אנשי רשות הטבע שבאו לתפוס 4 תאילנדים שצדו חוגלות בניגוד לחוק, צילמו על דלת חדרם כרזה בתאית של הרשות כנגד ציד. כשאמרו במשפט שלא ידעו שהחוק אוסר זאת, נשלפה תמונת הדלת ששכנעה את השופטת לגרשם מהארץ

איטל קציר | כיכר השבת |

ארבעה עובדים זרים מתאילנד, שנתפסו לאחר שצדו חוגלות בניגוד לחוק, יגורשו בימים הקרובים מישראל לאחר שערעורם נדחה היום על ידי שופטת בית המשפט המחוזי בת"א. בפסק הדין קבעה השופטת גדות: "ציד בלתי חוקי הוא עבירה, הציד נעשה ע"י העותרים תוך הפרה מודעת של החוק בישראל, על אף שננקטו על ידי המשיבים (רשות הטבע והגנים) כל המאמצים הדרושים להתרעה מפני פעולות כאלו". בין השאר הודו הנאשמים כי בעבר כבר הגיעו פקחים של רשות הטבע והגנים למגוריהם בכדי לבצע פעולות הסברה למניעת ציד לא חוקי ועל דלת חדרם אף התנוססה מדבקה גדולה שמפיצה רשות הטבע והגנים, ובה האזהרות בשפה התאית.

האירוע התרחש בתאריך 29.12.2009, כאשר במסגרת פעילות יזומה באזור חממות הסמוכות למבקיעים, איתרו פקחי רשות הטבע והגנים שקית שהכילה נוצות, שזוהו כנוצות חוגלות.

בעקבות זאת, נכנסו הפקחים למתחם החממות וערכו חיפוש עם בעל המקום. לאחר שיחה שנערכה לכל העובדים הזרים בליווי מתורגמן הודו 4 מהם בציד החוגלות (לכידתן וטיגונם למאכל). החשודים נחקרו ולאחר מכן, על סמך מכלול הראיות, הוחלט לפעול להרחקתם מהארץ בתיאום עם משרד הפנים (יחידת עוז). החשודים הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מתוך כוונה למנוע את גירושם, אלא שכאמור כל טענות העותרים נדחו.

גל אריאלי, מנהל אגף חקירות ומודיעין ברשות הטבע והגנים: "בית המשפט נתן משקל לכך שהעותרים ידעו כי קיים במדינת ישראל איסור לציד חית בר. בהליכים קודמים בהם ביקשנו להרחיק, קבע בית כי למרות שהעותרים הודו בביצוע העבירה (אז דובר בשליית רכיכות בשמורת האלמוגים) ההנחה כי לא ידעו על איסור חוקי לעשות כן במדינת ישראל, העמידה להם הגנה מפני הרחקה. במקרה הנוכחי העותרים הודו כי הם יודעים שחל איסור על ציד חיות בר, ואף היה על דלת חדר המגורים שלהם שלט שמפיצה רשות הטבע והגנים בשפה התאית, המסביר על האיסור לצוד, זאת לצד הסברה נוספת שמבצעים הפקחים: הדרכות, סרטון הסברה דובר תאית, חלוקת פליירים במקומות רלוונטיים כמו בנתב"ג ועוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר