דרישה לחקור את נשיא צרפת

סערה עולמית: 'אובר' הפעילה לחץ על נתניהו, רוסיה ומקרון

אחרי פרסום דליפת מידע ענק של חברת הנסיעות 'אובר', התברר כי החברה פעלה באגרסיביות להכשיר את עצמה במדינות שונות, בהן ישראל וצרפת; האופוזיציה בצרפת העלתה 'אי אמון' (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

העולם זועם על 'אובר': על פי פרסום שבוצע בשיתוף פעולה של ארגוני תקשורת מכל רחבי העולם עולה כי חברת ההסעים 'אובר', המנסה להפעיל שירות מוניות גם לנהגים שאינם מחזיקים במונית, לחצה את נתניהו, אוליגרכים רוסים וכן את עמנואל מקרון, אז שר הכלכלה הצרפתי - ששיתף פעולה עם צמרת החברה ונפגש עימם בסתר.

צרפת

פוליטיקאים מהשמאל הצרפתי מעלים הצעת אי אמון נגד נשיא ראש ממשלת צרפת, אשת מפלגתו של מקרון - וקוראים לחקור את הנשיא הצרפתי, זאת לאחר שפורסם כי נשיא צרפת בימיו כשר כלכלה סייע לחברת 'אובר' להתבסס בצרפת בצורה חוקית - זאת למרות מחאות המוניות של נהגי מוניות בצרפת.

בשנת 2014 השיקה אובר את שירותיה לראשונה בפריז, דבר שעורר מחאות קשות על ידי נהגי מוניות. שר הכלכלה הטרי עמנואל מקרון נפגש עם בכירי החברה, יצר איתם קשרים קרובים שעל פי מיילים פנימיים של חברת 'אובר', מקרון "הלהיב" את בכירי החברה משיתוף הפעולה שלו, זאת למרות המחאות החריפות בצרפת.

החברה, שבאותה תקופה פעלה בצרפת בניגוד לחוק, נפגש עם מקרון שהבטיח לשנות את החוק עבורה. ב'אובר' שלחו מכתבי תודה למקרון על הסיוע.

עוד על פי הפרסום, לאחר שהוצתו מחאות אלימות, פנה מקרון לחברת אובר לסיוע - זאת מבלי שאיש בציבור הצרפתי ידע על כך. בנוסף, מקרון הבטיח לאובר כי יציג את קידום הרפורמה בתחבורה הציבורית שתאפשר לאובר לפעול בצרפת בצורה חוקית - "תוך שבוע".

"מתג חיסול"

בחברת אובר נערכו לאפשרות של פשיטה על מחשבי החברה, והקימו מנגנון מחיקה של מסמכים ומיילים למקרה של חקירה או דליפה.

המתג נועד להגן על נהגי ההחברה, שחלק גדול מהם פעלו במדינות בו שירות אובר אינו חוקי. על פי תחקיר הענק, החברה הפעילה כמה פעמים את הנוהל הבעייתי בצרפת, ובמדינות נוספות כמו בלגיה, הודו, בולגריה, רומניה ועוד...

ישראל

לצד מדינות רבות, חברת אובר הפעילה באותן שנים לחצים כבדים על ראש הממשלה דאז נתניהו להתיר את פעילות החברה בישראל, זאת בניגוד לחוק הקיים ובניגוד לדעתו של שר התחבורה דאז, ישראל כץ.

על פי הפרסום, לובי החברה בישראל היה כה חזק, שמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר המליץ לחברה אילו מסרים כדאי לה להדהד בציבוריות הישראלית.

בנוסף, נחשף מסמך של החברה, כשבכיר בחברה ניסה ליצור קשר עם שגריר ישראל בארה"ב ועם שגריר ארה"ב בישראל במטרה לנסות לבלום חקירה נגד החברה.

חקירות מסוג אלו לא נחשפות בדרך כלל, אך כעת העולם הכלכלי והפוליטי זועם על שורה ארוכה של מנהיגים לאחר ששיתפו פעולה עם הלוביסטים הקשוחים של חברת 'אובר'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר