ספרד: 78 הרוגים בתאונת רכבת קטלנית במדריד

בתאונה קטלנית במיוחד במדריד שבספרד, נהרגו כ-78 בני אדם לאחר שהרכבת ירדה מהפסים בסיבוב חד במיוחד. הנהג שניות אחרי: "אנחנו רק בן אדם, אם יש הרוגים הם על מצפוני". בהמשך הודה שנהג במהירות מופרזת (בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
זירת התאונה במדריד (צילום: צילום מסך מדיווחי הרשתות הזרות)

בתאונת רכבת קשה ביותר בספרד: 78 בני אדם נהרגו אתמול (יום רביעי) ו-140 נפצעו לאחר שרכבת ירדה מהפסים בפרברי העיר סנטיאגו דה קומפוסטלה, במחוז גליסיה שבצפון מערב המדינה.

התאונה אירעה בשעה 20:41 (שעון ספרד), סמוך לתחנה קרוב לעיר הנחשבת מוקד עלייה לרגל למאמינים נוצרים. בספרד דווח כי מדובר בתאונת הרכבות הקשה ביותר במדינה זה עשרות שנים, ואחת הקשוות באירופה בכלל.

הפסטיבלים שתוכננו בעיר בוטלו ובספרד הוכרזו 3 ימי אבל.

הרכבת עשתה את דרכה מפרול לבירה מדריד על מסלול אקספרס ונשאה 247 נוסעים.

היום (ה') פורסם בעיתון הספרד 'אל פאיס' כי מילותיו של הנהג בשניות הראשונות שלאחר התאונה במכשיר הקשר היו "אנחנו רק בני אדם! אנחנו רק בני אדם!" לפני שידע שהתאונה גבתה את חייהם של עשרות נוסעים הוא אמר: "אני מקווה שאין הרוגים, כי הם יהיו על מצפוני".

עוד פורסם כי הנהג הודה שנהג במהירות גבוהה, וחוקריו אמרו לעיתון 'אל פאיס' כי הנהג אמר לעמיתיו שהתקרב לסיבוב במהירות 190 קמ"ש אך שינה את גירסתו ואמר שהמהירות הייתה 200 ושוב חזר וטען שמהירותו הייתה 190 קמ"ש. על פי התמרור במקום המהירות המותרת היא רק 80 קמ"ש.

אך מעבר למהירות המופרזת, הנוסעים בקו דיווחי כי הם מכירים את הסיבוב המסוכן, וגם כשנסעו בו ב-2011 הנוסעים חשו בחוסר שיווי משקל כאשר הרכבת עברה בסיבוב החד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר