לאחר האיסור על השחיטה היהודית:

נשיא פולין מתחייב: "אנקוט צעדים למען שחיטה כשרה"

בפגישה שקיים עם הרב הראשי, התייחס נשיא פולין ברוניסלב קומורובסקי לאיסור על השחיטה הכשרה במדינה, והבטיח לנקוט בצעדים למען אישור קיומה של שחיטה על פי ההלכה והדת היהודית: "לפולין יש אינטרס לאומי בדרגת חשיבות עליונה לשמר את הזכויות הדתיות של הקהילה היהודית במדינה" אמר הנשיא (עולם)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
נשיא פולין נפגש עם הרבנים (צילום: באדיבות ועידת רבני אירופה)

פרשת איסור השחיטה הכשרה בפולין: הנשיא הפולני ברוניסלב קומורובסקי נועד עם רבה הראשי של פולין בורשא, והבטיח לקדם את נושא האישור לשחיטה כשרה במדינה.

מדבריו של הנשיא קומורובסקי בפגישה בה לקחו חלק אנשי דת שונים: "לפולין יש אינטרס לאומי בדרגת חשיבות עליונה לשמר את הזכויות הדתיות של הקהילה היהודית במדינה". קומורובסקי הבטיח: "אנקוט בצעדים משמעותיים בכדי לקדם את נושא אישור השחיטה הכשרה בפולין".

לדברי הנוכחים בפגישה, הנשיא הפולני התעניין במצב שנוצר ובהתמודדות הקהילה היהודית עם בעיית האיסור על השחיטה הכשרה במדינה.

רבה של פולין, הרב מיכאל שודריך אמר לנשיא הפולני כי בתוך כעשרה ימים תגיש הקהילה היהודית בפולין, עתירה לביהמ"ש הגבוה לחוקה, למתן חו"ד משפטית בעניין.

(צילום: באדיבות ועידת רבני אירופה)

לדברי הרב שודריך: "המרכז החוקתי של הפרלמנט, הגוף שתפקידו להבהיר את החוקה הפולנית, בחן את עניין השחיטה, אך נמנע מלהביע עמדה בשאלה החוקתית שהתעוררה כאשר מחד ישנו חוק להגנת זכויות הדת היהודיות שנחקק ב 1997 בעקבות הסכם שנערך בין הקהילה היהודית לממשלה הפולנית ומאידך החוק האוסר שחיטת בהמות בטרם בוצע בהם הימום"

במקביל, סיפר הרב שודריך כי הקהילה היהודית מכינה בימים אלו הצע"ח שתנוסח מחדש, והיא תוגש לאישור הסיים הפולני. "כעת אין מחסור בבשר כשר בפולין ולקראת החגים הבעל"ט לא צפוי מחסור בבשר כשר בפולין" הבהיר הרב הראשי לפולין.

הנשיא חזר על דבריו שנאמרו במהלך פגישה שקיים עם נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגרפ"מ גולדשמידט. והביע ביקורת חריפה על חברי הפרלמנט בהולנד על קבלת החוק בזמנו בבית התחתון של הסנאט נגד השחיטה הכשרה, כאשר הוא משווה את חקיקת החוק נגד השחיטה בהולנד לשנות ה-30, כאשר בהשראת המשטר הנאצי קיבלה פולין חוק נגד השחיטה.

"אנו מודעים למגבלות הקיימות מבחינה חוקית שכן באופן רשמי אסור לרשות המבצעת להתערב בהחלטת ביהמ"ש. אנו מקווים שעמדת הנשיא והממשלה התומכת בעמדת הקהילה היהודית תסייע לנו בדיונים הצפויים בביהמ"ש הגבוה לחוקה ואנו אופטימיים שבעז"ה השחיטה הכשרה תאושר" אמר הרב שודריך בסיומה של הפגישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר