פרוסור אריה ורשל בין הזוכים בפרס נובל בכימיה

אריה ורשל פרופסור ישראלי לשעבר זכה בפרס נובל בכימיה, על פיתוח מודלים ממוחשבים להבנת מערכות כימיות מורכבות, יחד עם עוד שני שותפים לזכייה בפרס היוקרתי (בעולם)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
פרופסור אריה ורשל (צילום: ברשיון Creative Commons)

ועדת פרס נובל בכימיה פרסמה את הזוכים בפרס השנה. בין הזוכים נמצא פרופסור אריה ורשל, ישראלי לשעבר, המלמד באוניברסיטת דרום קליפורניה.

הפרופסור זכה בפרס בתחום הכימיה על עבודתו בפיתוח מודלים ממוחשבים להבנת מערכות כימיות מורכבות, יחד עם הפרופסור מרטין קרפלוס ופרופסור מייקל לויט.

פרופסור חיים סידר ופרופסור אהרון רזין מישראל שהיו מועמדים לפרס לא זכו בו. השניים היו מועמדים גם לפרס נובל ברפואה, אך גם בו לא זכו.

אריה ורשל נולד בקיבוץ שדה נחום ולמד בטכניון ובמכון ויצמן.

(צילום: שאטרסטוק)

מאז נוסד הפרס הוא הוענק ל-164 מדענים, מתוכן 4 נשים. לאורך השנים זכו בו 63 מדענים באופן בלעדי וחוקר אחד, פרדריק סאנגר, זכה בפרס פעמיים – בשנים 1958 ו-1980. הגיל הממוצע של זוכי פרס הנובל לכימיה הוא 57, כאשר חתן הפרס הצעיר ביותר שלו הענק הפרס הוא פרדריק ג'וליוט, שהיה בן 35 כאשר זכה בפרס בשנת 1935.

מחר (ה') יוכרז הזוכה בפרס נובל לספרות, ביום שישי תכריז הוועדה על הזוכים בפרס נובל לשלום ובשבוע הבא יוכרזו הזוכים בתחום הכלכלה. טקס חלוקת הפרסים יתקיים כמדי שנה ב-10 בדצמבר, יום השנה למותו של מייסד הפרס אלפרד נובל, שמת בשנת 1896.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר