סגן שר החוץ האיראני: "פריצת הדרך בשיחות הגרעין תלויה במערב"

סגן שר החוץ האיראני שוחח עם עיתונאית מכלי תקשורת שונים בינהם גם שליחת ynet ו'ידיעות אחרונות', והתייחס לשיחות בין המערב ומדינתו. לדבריו: "פריצת הדרך בשיחות בין איראן למערב תלויה בצד השני". הכתבת הישראלית ניסתה לתפוס את הנציג האיראני לשיחה קצרה, אולם הלה חייך והשיב: "את יודעת שאיני יכול לעשות זאת" (חדשות, עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
דגל איראן (צילום: shutterstock)

סגן שר החוץ האיראני עבאס אראגצ'י, מחברי המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין בין איראן והמערב, אמר היום בשיחה שערך עם עיתונאים מרחבי העולם ובינהם גם שליחת אתר ynet ו"ידיעות אחרונות" לז'נבה, כי פריצת הדרך בשיחות תלויה בצד השני.

מדבריו של אראגצ'י שלא היה מודע לזהותם של העיתונאים וכן לעובדה שבינהם מצוייה גם כתבת ישראלית: "פריצת דרך בשיחות הגרעין בין איראן למעצמות המערב תלויה בצד השני".

במענה לשאלה האם התפתחות חיובית בשיחות תביא למצב חדש ביחסים עם ישראל ענה סגן שר החוץ האיראני כי: "זה לא קשור בכלל למו"מ. כל פריצת דרך בסוגיה הגרעינית הזו תפתח אופקים חדשים".

הנציג האיראני ניסה להימלט מהעיתונאים, אולם שליחת 'ידיעות אחרונות' ו-ynet הצליחה לחמוק ולפגוש בו, כשהיא מנסה לחלץ ממנו כמה מילים לתקשורת הישראלית, זאת לאחר שהציגה את עצמה. אראגצ'י חייך, והשיב רגע לפני שעלה לרכבו: "את יודעת שאיני יכול לעשות זאת".

בקבינט המדיני בטחוני התייחסו אתמול (שלישי) לשיחות בין איראן והמעצמות, ואמרו כי "תהיה זו טעות היסטורית שלא לנצל את הסנקציות ולהסכים לוויתורים לפני שהעולם יבטיח את התפרקות איראן מתוכנית הגרעין הצבאית שלה".

"המשא ומתן הזה מתחיל בשעה שהמשטר האיראני נתון ללחץ גדול בשל הסנקציות ומנסה נואשות להביא להסרתן. אסור להקל את הסנקציות כשהן כל-כך קרובות להשיג את מטרתן".

עוד נאמר בהודעת התגובה הישראלית לשיחות: "איראן מאמינה שהיא תוכל לחמוק בעזרת ויתורים קוסמטיים שלא יסיטו משמעותית את דרכה לפיתוח נשק גרעיני, ויתורים שתוכל לחזור בה מהם בתוך שבועות. מנגד, איראן דורשת את הקלת הסנקציות, שאותן לקח שנים להטיל עליה. הקהילה הבינלאומית חייבת לדחות את דרישות איראן להשיג הסכם שיותיר לה את היכולת לפתח נשק גרעיני וחייבת להתעקש על הסכם אמיתי ובר-קיימא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר