אדלשטיין טס לאשכבת מנדלה, היהודים מאוכזבים

משלחת בת שישה ח"כים, בראשות היו"ר יולי אדלשטיין מייצגת את ישראל בטקס האשכבה לנשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה. הקהילה היהודית המקומית התאכזבה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יולי אדלשטיין דקות לפני המראתו לטקס האשכבה (צילום: פלאש 90)

משלחת בת שישה חברי כנסת, בראשות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מייצגת את ישראל בטקס האשכבה לנשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה, שהחל בשעות הצהריים (שלישי) ביוהנסבורג שבדרום אפריקה.

ההחלטה לבחור בחברי המשלחת כנציגי ישראל בטקס, נפלה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא שמעון פרס הודיעו על כך שלא ישתתפו בטקס, בגלל עלויות הנסיעה הגבוהות, הסדרי האבטחה היקרים ושפעת קשה שתקפה את הנשיא.

המשלחת מורכבת מקבוצת אנשים מדרג נמוך יחסית מנציגי שאר מדינות העולם שיהיו נוכחים בטקס. יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין גויס למשלחת כדי לשוות לה אופי ממלכתי ומכובד יותר.

הטקס עתיד להיות אחד מהאירועים הגדולים בהיסטוריה. בדרום אפריקה מתכוננים כבר מתחילת השבוע לקראת רכבת אווירית מרחבי העולם של עשרות אלפי משתתפים שייקחו חלק בטקס, ביניהם קרוב למאה מנהיגים מהעולם. ההתייחסות מצד דרום אפריקה לכך שישראל תשגר קבוצות נציגים בכירים פחות, היא תגובה יחידה מצד שגריר דרום אפריקה בישראל, שהודיע כי הוא מצר על כך שראש הממשלה לא יצליחו להגיע, למרות שדרום אפריקה רואה חשיבות בקשר עם הקהילה היהודית.

עם זאת, הקהילה היהודית התאכזבה מאוד מכך שלא הנשיא ולא ראש הממשלה ישתתפו בטקס האשכבה.

הרב אברהם זיגלר התראיין הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל וקבל על כך שראשי מדינת ישראל לא יגיעו לטקס. "זו הייתה הזדמנות פז לתקן את היחסים המעורערים בין דרום אפריקה לישראל" אמר זיגלר והוסיף כי זה היה עוזר לתקן מעט את היחסים המעורערים בין המדינות. זיגלר ציין את העובדה שלטקס יגיעו מנהיגים רבים, כולל ממדינות ערביות ואפילו מאיראן. "הקהילה ציפתה מאוד לביקורו של הנשיא או ראש הממשלה", אמר זיגלר.

למרות העלויות הגבוהות הכרוכות בנסיעה כזו, זיגלר טוען כי "חבל מאוד שבגלל כסף, נפספס הזדמנות כזו. זה דבר ששווה כל פרוטה שהיינו מוציאים. הקהילה היהודית לא מרגישה בנוח עם העניין הזה" הוא חוזר ומדגיש.

העובדה שמנדלה תקף בעקביות את התנהלותה של מדינת ישראל וטען כי היא מפלה מיעוטים, וביקורת הייתה נשלחת לעבר נתניהו על כך שהוא לא ממש את חזונו של מנדלה, לא מתקבלת מבחינתו של זיגלר. אדרבה, "יתכן שהיו מתקיפים אותו" הוא מסכים, "אך אין ספק שאם הוא היה בא, הוא היה יכול להציג את המצב שלנו בארץ. להסביר שאנחנו לא רק סומכים על הסדרי ביטחון וארץ ישראל לא כל כך פשוטה שאנחנו מוכנים לוותר עליה בקלות. היה אפשר להסביר את זה פנים מול פנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר