ניו יורק: שוטרים וכבאים זייפו טראומה וקיבלו פיצויים

למעלה ממאה עובדים לשעבר של כוחות ההצלה, זייפו הוכחות כי הם סובלים מטראומה ודכאון לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, כדי להשיג פיצויים גבוהים מהביטוח הלאומי (עולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הפיגוע במגדלי התאומים נחשב לאסון לאומי עבור האומה האמריקנית. בעקבותיו, הוכתרו השוטרים וכבאי האש של ניו יורק כגיבורים, אשר פעלו להציל חיים גם במחיר חייהם ובריאותם.

אך השבוע נסדקה התדמית ההירואית, כאשר התברר כי למעלה ממאה עובדים לשעבר של כוחות ההצלה, זייפו הוכחות כי הם סובלים מטראומה ודכאון לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, כדי להשיג פיצויים גבוהים מהביטוח הלאומי.

התובע הכללי של מנהטן הגיש ביום שלישי האחרון, עשרות כתבי אישום נגד שוטרים וכבאים שלקחו חלק בתרמית הגדולה ולפי דברי התובע המחוזי במנהטן סיירוס ואנס, עלתה למשלם המסים כ-400 מיליון דולר.

הנאשמים הגישו בקשות לפיצויים מהביטוח הלאומי בשל נכויות נפשיות, כמו הפרעות פסיכולוגיות, חרדות ודיכאונות שכביכול, מנעו מהם להמשיך לעבוד או אפילו לעזוב את בתיהם. בעקבות התביעות, זכה כל אחד מהנאשמים בהטבות בהיקף של 50-30 אלף דולרים בשנה.

בשנתיים האחרונות, ניהלה המשטרה חקירה, ממנה עלה כי כי השוטרים והכבאים לשעבר, לא סובלים כלל מבעיות נפשיות או גופניות ולעדויות המשטרה שהוצגו לבית המשפט צורפו צילומים של הנאשמים מטיסים מסוקים, עושים סקי ומשתתפים בפעילויות של אמנויות לחימה.

במסיבת העיתונאים, אמר התובע המחוזי ש-84 מהנאשמים נמצאים במעצר ועוד 22 אמורים להיעצר בקרוב ואף ייתכנו כתבי אישום נוספים.

מאחורי התרמית עומדים ארבעה: קצין במשטרת ניו יורק, בלש, יועץ פנסיה ועורך דין. אלו לימדו שוטרים וכבאים ששירתו בזמן הפיגוע במגדלי התאומים, כיצד הם יכולים לזייף תסמינים של נזקים נפשיים ולמלא את הבקשות לביטוח הלאומי, כך שיזכו להטבות מהמדינה.

בתגובה לפרשה המבישה, אמר מפקד משטרת העיר ניו יורק וויליאם ברטון כי "חברי המשטרה שפרשו והואשמו בתיק זה מביישים את כל כוחות ההצלה שהפגינו גבורה במאמצי החילוץ בפיגועים ב-11 בספטמבר 2001. הם גם מביישים את זכר הקורבנות בניצול היום הטרגי ההוא לטובתם האישית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר