שרה בממשלת תוניס התפטרה כי ביקרה בישראל

שרה בממשלת תוניס התפטרה בשל ביקור שביצעה בישראל בשנת 2006 • קארבול: "בעיקרון לא נכנסתי לשטח ישראל, רק עברתי ביקורת משפילה בגלל שאני ערבייה" (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אמל קארבול (צילום: צילום מסך מהטלוויזיה התוניסאית)

שרה בממשלת תוניס הגישה את התפטרותה מיד אחרי שהושבעה לתפקיד, בשל ביקורת חריפה נגדה על ביקור שערכה בישראל ב-2006.

אמל קארבול הושבעה אתמול (ד') לתפקיד שרת התיירות בארמון קרתגו בבירה תוניס. שעות ספורות אחר כך, הגישה השרה את התפטרותה לראש ממשלת המעבר מהדי ג'ומה.

הסיבה להתפטרות היא ביקורת חריפה שהוטחה בשרה על ביקור שערכה בישראל בשנת 2006.

קארבול אמרה כי "זאת החלטה של ראש הממשלה אם לקבל את התפטרותי או לא", בניסיון להסביר מה לשרה במדינה מוסלמית וביקור בישראל, היא סיפרה כי "בעיקרון לא נכנסתי לשטח ישראל לאחר שעברתי תחקור בביקורת הגבולות בנמל התעופה בן גוריון במשך ארבע שעות רק משום שאני ערבייה ומוסלמית".

"למרות הקשיים, ישנם אפשרויות רבות שיהיה אפשר לנצל למען פיתוחה ושגשוגה של תוניס" אמרה קארבול והבטיחה כי פועלת אך ורק לטובת העם בתוניס.

במהלך ישיבה של האסיפה הלאומית, שערכה הצבעת אי אמון נגד ממשלתו של ג'ומה, נשמעה הביקורת נגד קארבול. ראש הממשלה ג'ומה אישר כי קארבול אכן ביקרה בישראל לפני שמונה שנים כחלק מתוכנית של האו"ם למען נערים פלסטינים. אך, לדבריו, בסופו של דבר היא סירבה להשתתף בתוכנית לאחר שלטענתה, עברה חקירה משפילה בשדה התעופה הישראלי.

בתום ההצבעה, צלחה הממשלה החדשה את ההצבעה ברוב של 149 מתנגדים מול 20 תומכים. ראש ממשלת המעבר הצהיר שיתמקד בפעולות לשיקום תוניס לאחר שלטון העריצות של הנשיא זין אל-עבדין בן-עלי שהודח לפני שלוש שנים. למרות זאת, ההערכה היא שבמהלך השנה הקרובה יתקיימו בחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר