ירדן: מפגינים ניסו לפרוץ לשגרירות ישראל

מפגינים בירדן ניסו לפרוץ לשגרירות ישראל בעמאן, זאת בעקבות הירי על שופט ירדני במעבר אלנבי הבוקר, שכתוצאה ממנו נהרג השופט. ירדן: מצפים לדו"ח מפורט (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מסוף אלנבי היום (צילום: דוברות רשות שדות התעופה)

אדם שניסה לחטוף נשק הבוקר (שני) מחייל צה"ל במעבר אלנבי נורה ונהרג. בתחילה פורסם כי האדם הינו תושב שכם, אך כעת מתברר כי מדובר בשופט בבית משפט השלום בירדן, ראיד א-זעייתר.

בעקבות המקרה, מבקשת ירדן מישראל לפתוח בחקירה מיידית של תקרית הירי. במקביל, הפגינו אזרחים ירדנים באזור השגרירות הישראלית בעמאן ודרשו לסגור את השגרירות. המפגינים ניסו לפרוץ אל תוך מתחם השגרירות, אך הם נהדפו על ידי כוחות הביטחון.

(צילום: דוברות רשות שדות התעופה)

כזכור, השופט, ממוצא פלסטיני, שהגיע לישראל בכדי לבקר קרובי משפחה בשכם, נורה למוות לאחר שלפי החשד ניסה לתקוף חייל צה"ל במסוף אלנבי ולחטוף ממנו את נשקו. כוח של גדוד ההנדסה ירה בו.

מארגני ההפגנה דורשים מהשלטונות בירדן להביא לשחרורו של הרוצח מנהריים, אחמד א-דקאסמה, שירה למוות בשבע תלמידות בית ספר בשנת 1997. בנוסף, דרשו המפגינים לבטל את הסכם השלום עם ישראל.

שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה, זימן את מיופה הכוח בשגרירות הישראלית בעמאן והביע את עמדתה של הממשלה הירדנית לתקרית. הוא ביקש להודיע לממשלת ישראל כי ירדן מצפה לדוח כולל לגבי פרטי האירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר