ספרים אנטישמיים מופצים במרוקו

למרות הבטחות שר התרבות של מרוקו, מוחמד אמין סביהי, ביריד הספרים שנערך בחודש שעבר בקזבלנקה הופצו ספרים אנטישמים. מרכז ויזנטל: "יהודים שעירים לעזאזל" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ספר אנטישמי המופץ במרוקו (צילום מסך, מכון ויזנטל)

למרות מספר הבטחות של שר התרבות של מרוקו, מוחמד אמין סביהי, למגר את תופעת הפצת הספרים האנטישמים במדינה, ביריד הספרים שנערך בקזבלנקה בחודש שעבר, הופצו ספרים המכילים תוכן אנטישמי.

כאמור, היריד, שהתקיים בין התאריכים 13–23 בפברואר, נערך בקזבלנקה והופצו ספרים רבים עם תוכן אנטישמי. ד"ר שמעון סמואלס, מנהל יחסי הציבור של מרכז שמעון ויזנטל, אמר: "בלתי נמנע כי הפצת שנאה שכזו תרעיל את אווירת התרבות והחינוך".

הוא הדגיש כי רבות מן הכותרות הנדונות פורסמו במצרים ובסוריה, ואמר, "מטריד אף יותר לדעת כי סוריה הרוצחת את עמה ומצרים האנרכית עדיין מצליחות להסיט את תשומת הלב מהן על ידי שימוש ביהודים כשעירים לעזאזל".

לדבריו, כבר בחודש יוני 2013 פרסם שר התרבות מכתב בו הוא מתחייב כי "משרד התרבות של ממלכת מרוקו יעמוד על המשמר ויחזק את אמצעי הבקרה שלו על מנת שאף אחד מהספרים המסיתים לשנאה ולאלימות על רקע גזעני לא יימצא ביריד הספרים בקזבלנקה או בכל אירוע אחר אשר ייערך על ידי משרד התרבות".

לדברי סמואלס, "על אף הבטחה זו, הוועדה הבין-משרדית של יריד SIEL לבחינה מדוקדקת החמיצה מספר כרכים", לרבות ספר בשם "התרמית הגדולה: האם העם היהודי הוא באמת העם הנבחר?".

"שלל הדוגמאות של ספרים המופיעים בדו"ח שלנו לשנת 2014 הן ביטוי לשנאה כלפי היהודים והיהדות משחר ההיסטוריה ועד לימינו, ובהן התייחסות מועטה למזרח התיכון", אמר סמואלס בהתייחסו לטענות השר כי הספרים עסקו בסכסוך הישראלי-פלסטיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר