איום מרוסיה: נפגע במערב מול איראן

סגן שר החוץ של רוסיה איים כי רוסיה תשנה את עמדתה בנוגע לגרעין האיראני, איום שעשוי לפגוע גם בישראל אם יתממש. הבכיר הרוסי ציין כי האיום מגיע בשל סנקציות המערב (עולם, חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: shutterstock)

איום חדש מרוסיה: על רקע המתיחות בין הרוסים והמערב סביב סוגיית אוקראינה והאי קרים, איים הערב (רביעי) סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב כי רוסיה עשויה לשנות את עמדתה בנושא הגרעין האיראני, דבר העלול לפגוע לא רק בארצות הברית אלא גם בישראל. את האזהרה השמיע הבכיר הרוסי בעקבות ההחלטה להטיל סנקציות על רוסיה.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות "אינטרפקס", ריבקוב אמר כי מדינתו לא רוצה להעניש את המערב באמצעות השיחות אם איראן וכי היא אינה רוצה להשתמש באיום זה. אולם הצעדים אותם נקטו ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי עשויות להביא אותה לעשות זאת.

בכלי התקשורת השונים שדיווחו על האמירה, אמרו כי זהו האיום החמור ביותר שהושמע עד עתה על ידי בכירים ברוסיה בתגובה להחלטה להטיל סנקציות על מוסקבה. הטלת הסנקציות הגיעה בעקבות החלטת רוסיה לספח את חצי האי קרים.

אמש, דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית כי כוחות רוסים בחצי האי קרים הסתערו על חיילים אוקראינים בבסיס צבאי בסימפרופול. וכי חייל אחד נהרג לאחר שנפצע בצווארו מירי.

הדובר הודיע בזמן אמת כי החיילים "מתבצרים בקומה השנייה. המפקדה נפלה בידי התוקפים והמפקד שלנו נלקח על ידם. הם רוצים שנניח את נשקנו אבל אנחנו לא מתכוונים להיכנע. מסתערים עלינו. אנחנו כ-20 אנשים כאן ועוד 15-10 אחרים, בהם נשים".

על רקע הידרדרות במצב בקרים, שוחח אמש נשיא ארה"ב ברק אובמה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. מהבית הלבן נמסר כי הם שוחחו במסגרת המאמץ "להמשיך לתאם את התגובה למצב באוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר