פריצת דרך

עסקת הגרעין: איראן השיגה הסכמות בנוגע לכור באראק

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן אמר בסוף השבוע כי מדינתו השיגה הסכמות מול 6 המעצמות בנוגע להפעלת כור המים הכבדים באראק. המעצמות נענו להצעה איראנית לפיה הכור יוכל לייצר כמות פלוטוניום נמוכה. איראן מקווה כי הצעד יגרום לקצו של החשש במערב מפצצה גרעינית איראנית (אקטואליה, מהעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חלקים אלקטרוניים ועליהם אזהרה מקרינה גבוהה (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

עלי אכבר סאלחי, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן הודיע בסוף השבוע (שבת) כי מדינתו השיגה הסכמות מול שש המעצמות בנוגע לסוגיית המתקן להפקת מים כבדים באראק. לפי אכבר סאלחי, הבעיה סביב הכור באראק בעצם נפתרה. יצויין עם זאת, כי לא מדובר בפתרון סופי של כלל הסוגיות בהן עוסקות שש המעצמות והאיראנים.

לפי הדיווחים בסוכנויות הידיעות, איראן הציעה לשש המעצמות תכנון מחדש של ליבת הכור באראק. נציגי שש המעצמות נענו להצעה האיראנית. לפי ההצעה, תכנון מחדש של הכור יוביל לכך שהוא יוכל לייצר רק חמישית מכמות הפלוטוניום אותה הוא נועד לייצר, מה שיביא סוף לחשש העולמי מפני ייצור של פצצה גרעינית איראנית באמצעות הפלוטוניום המיוצר באראק.

שש המעצמות ואיראן צפויים להיכנס לסבב נוסף של שיחות טכניות בנוגע להסכם הגרעין הסופי - בחודש הבא. השיחות מתוכננות להיערך בניו יורק. לאחרונה, אמר סגן שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י כי מדינתו לא תשבית את הפעילות בכור באראק, אולם תבצע צעדים שירגיעו את המערב בנוגע אליו.

הכור שבאראק, היה עד כה במרכז הגורמים לדאגה העולמית מתכנית הגרעין של איראן. הכור, שנמצא במרחק של מעל 300 קילומטרים מבירת המדינה טהרן, יכול לספק לאיראן פלוטוניום בכדי ליצור פצצה גרעינית. עד כה טענה איראן כי מטרתו של הכור הזוכה לפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הוא "מחקר רפואי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר