נחשף: החמושים באוקראינה - לוחמים רוסים

צילומים שפורסמו בימים האחרונים מוכיחים כי ה"חמושים הפרו-רוסים" שמתסיסים את התושבים כנגד הממשל האוקראיני, הם לוחמי יחידות מיוחדות של הצבא הרוסי (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לוחמי יחידות מובחרות של צבא רוסיה הנמצאים באוקראינה (צילום מסך)

בשבועות האחרונים הצליחו קבוצות של חמושים עם מסכות על הפנים להשתלט על מבני ממשל במזרח אוקראינה והכריזו על היפרדות מהמדינה ורצון להסתפח לרוסיה.

עד היום הם כונו בתקשורת "חמושים פרו-רוסים" והקרמלין הכחיש כי רוסיה קשורה אליהם, אך כעת נחשף כי הם בעצם לוחמים ביחידות מובחרות של הצבא הרוסי.

החמושים כונו "הגברים הירוקים", והם עברו מעיר לעיר במזרח המדינה ועוררו תסיסה גדולה בקרב הציבור באותם ערים, שחלקו הגדול אכן תומך ברוסיה.

כאמור, כעת נחשף כי אותם חמושים הינם בעצם לוחמים רוסים, ותמונות שפרסם משרד החוץ האמריקני מוכיחים את העובדה הזאת מעבר לכל ספק.

בתמונות שפרסם המשרד נראים הלוחמים נושאים ציוד זהה לזה שנשאו יחידות המבצעים המיוחדים של רוסיה שהיו מעורבות בסיפוח חצי האי קרים בפברואר. בנוסף, מספר גברים שצולמו באוקראינה זוהו בתמונות אחרות של יחידות צבא רוסיות, שצולמו במקומות אחרים בעולם.

משרד הביטחון של אוקראינה זיהה את אחד ה"גברים הירוקים" כאיגור איבנוביץ' סטרלקוב, איש המודיעין הרוסי. על פי הדיווח, סטרלקוב הוא סוכן סמוי של אגף המודיעין הראשי של המטכ"ל הרוסי.

בפברואר ובמארס השנה הוא נצפה פועל בקרים, ובאחרונה בעיר סלוביאנסק שבמזרח אוקראינה ובסביבותיה.

דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, אמרה כבר בתחילת השבוע כי "יש הסכמה רחבה של הקהילה הבינלאומית בכל הנוגע לקשר בין רוסיה לכמה מהחמושים הקיצונים במזרח אוקראינה. התצלומים שהוצגו על ידי האוקראינים בשבוע שעבר מעניקים לכך משנה תוקף, ולכן חזרו נציגי ארה"ב ואישרו את הדברים".

מפקד כוחות ברית נאט"ו, הגנרל האמריקאי פיליפ ברידלאב, האשים בשבוע שעבר את רוסיה ב"תכנון, ארגון והנחיית הביצוע" של המבצע במזרח אוקראינה. לדבריו, "קשה להעלות על הדעת שקבוצות של חמושים במסכות צצו לפתע מתוך אוכלוסיית אוקראינה המזרחית והחלו בהשתלטות שיטתית על מתקנים ממשלתיים. קשה להעלות על הדעת, כי זה פשוט לא נכון. מה שקורה במזרח אוקראינה הוא מבצע צבאי מתוכנן ומאורגן היטב, המבוצע להערכתנו בהכוונת רוסיה".

מנגד, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכחיש בתוקף את הטענות ואמר כי "זו שטות גמורה - אין יחידות רוסיות, כוחות מיוחדים או מדריכים במזרח אוקראינה".

הצילומים שמוכיחים: רוסיה פועלת במזרח אוקראינה. צילום מסך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר