אוקראינה: הבדלנים הכריזו עצמאות בדונייצק

לאחר משאל העם שנערך על ידי החמושים הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, הכריזו הבדלנים על עצמאות והיפרדות מאוקראינה וביקשו להצטרף לרוסיה (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חמוש פרו-רוסי בדונייצק (צילום: shutterstock)

הבדלנים החמושים הפרו-רוסים שהשתלטו על מספר ערים במזרח אוקראינה הכריזו היום (שני) על עצמאות האזור וביקשו להצטרף אל רוסיה. על ההחלטה הודיע מנהיג ההתקוממות בדונייצק, דניס פושילין.

ההכרזה מגיעה בעקבות משאל העם שנערך בעיר דונייצק ובמחוז סמוך, כאשר על פי הבדלנים, כ-90 אחוז מהתושבים הצביעו בעד היפרדות מאוקראינה, כאשר האזורים הגובלים ברוסיה מהווים את לבה התעשייתי של אוקראינה.

עם זאת, הממשל המרכזי בקייב ומדינות המערב לא מקבלות את תוצאות משאל העם וטוענות כי הוא אינו לגיטימי ומזויף, כאשר במקביל, האיחוד האירופי מרחיב את הסנקציות על רוסיה ומאיים בצעדים כבדים יותר באם תנסה לפגוע בבחירות לנשיאות אוקראינה.

צפו: יריות על יד אחת מהקלפיות בזמן משאל העם

שרי החוץ של גרמניה, צרפת ובריטניה הציעו להרחיב את הסנקציות באם רוסיה תפגע בעריכת הבחירות לנשיאות אוקראינה שאמורות להיערך ב-25 לחודש.

נשיא אוקראינה אלכסנדר טורצ'ינוב אמר על תוצאות משאל העם כי "על פי נתוני משרד הפנים והמומחים שהיו אתמול במחוזות דונייצק ולוהאנסק, כ-24 אחוז בלבד השתתפו בפארסה הזאת במחוז לוהאנסק וכ-32 אחוז במחוז דונייצק".

כצפוי, מהקרמלין במוסקבה נמסר כי הם מקבלים את תוצאות משאל העם וכי הם קוראים ליישומן באופן תרבותי וללא אלימות מצד אוקראינה. עוד נמסר בהודעת הקרמלין כי הם מגנים אלימות כלפי אזרחים וכי הם קוראים להידברות בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר