רבה של טולוז ל"כיכר השבת": לא מרגיש שהאנטישמיות גברה

רבה הראשי של העיר טולוז הרב אברהם וויל, אומר בשיחה ל"כיכר השבת" כי הוא לא מרגיש הסלמה באנטישמיות: "לא קרה משהו מיוחד, אי אפשר לומר שמסוכן ללכת ברחוב" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(shutterstock)

גלי אנטישמיות מורגשים בשנים האחרונות במרבית הערים בצרפת. בסקרים שנערכו באחרונה נשאלו התושבים היהודים האם הם חשים לא בנוח להסתובב ברחובות כשהם עטורים זקן ופאות. תוצאות הסקרים העלו כי ישנה עלייה של ממש במפלס האנטישמיות במדינה.

הרב אברהם וויל, רבה של העיר טולוז, בה התרחש הפיגוע בבית הספר היהודי "אוצר התורה", אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי באופן מפתיע, דווקא בעירו לא מורגשת אנטישמיות. "לא קרה משהו מיוחד. כל מי ששואל אותי אני אומר לו שברור שיש אנטישמיות, אבל צריך להגיד את האמת: מהפיגוע בטולוז אני לא מרגיש שהאנטישמיות גברה".

"אני מרגיש שיש מתח גבוה" מוסיף הרב וויל, "זה ברור שהמצב הוא לא כל כך טוב. אבל להגיד שהאנטישמיות גברה ואתה לא יכול ללכת ברחוב ושכל שעה בה אתה מטייל ברחוב או שאתה הולך עם כיפה ופאות אתה זוכה לאנטישמיות - זה אני לא יכול להגיד".

"אני ממשיך לחיות כמו שהייתי לפני הפיגוע. הפיגוע עצמו היה שוק לכל העיר ולכל הקהילה שלנו והבנו שיכול לקרוא משהו נורא והיום שלא תיארנו לעצמו, זאת אומרת שמישהו יכול לקחת אקדח ולהיכנס בבית ספר ובבית כנסת ולירות באנשים. לא חשבנו שיכול קרות דבר כזה בצרפת". הוסיף הרב.

לפני מספר חודשים, בראיון לרשת החדשות i24 קרא אריה בן סימון, יו"ר וועד הקהילה היהודית בטולוז לצעירים היהודים המקומיים לעזוב את העיר או לחילופין לעלות לארץ הקודש, זאת בשל האנטישמיות ההולכת וגוברת בצרפת בעיקר בקרב איסלאמים קיצוניים. "המצב בשנתיים האחרונות מתדרדר, האיסלאם עולה, יש עשרות מקרים של אנטישמיות ואי אפשר יותר להגיד שאין אנטישמיות ברחובות" אמר יו"ר וועד הקהילה היהודית אריה בן סימון.

קריאתו הגיעה שנתיים אחרי הפיגוע הירי בבית הספר היהודי ממנו נהרג הרב יונתן סנדלר הי"ד, צרפתי-ישראלי שהתגורר בעבר בישראל ואף למד בכולל חרדי בשכונת בית וגן בירושלים. הוא נהרג יחד עם בניו אריה וגבריאל, והילדה מרים מונסנגו סמוך לבית-הספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר