דאגה: נאו-נאצים נבחרו לפרלמנט האירופי

הבחירות לפרלמנט האירופי הסתיימו והמדגמים מנבאים התחזקות משמעותית ומדאיגה של הימין הלאומני באירופה, כאשר לראשונה נבחרו נציגים נאו-נאצים לפרלמנט האירופי (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מרין לה פן (צילום: shutterstock)

הבחירות לפרלמנט האירופי הסתיימו היום (ראשון), לאחר שאזרחי אירופה סיימו להצביע על זהות המועמדים שייצגו אותם בפרלמנט האירופי בבריסל, בלגיה.

מהמדגמים שמתחילים להתפרסם עולה כי הימין הלאומני באירופה מתחזק בצורה משמעותית ומדאיגה, כאשר נציגים נאו-נאצים הצליחו להיבחר לפרלמנט.

בגרמניה זכה הימין הקיצוני בהצלחה היסטורית, כאשר המפלגה הנאו-נאצית, המפלגה הלאומנית-דמוקרטית (NPD), תשלח ככל הנראה לראשונה נציג לפרלמנט האירופי.

המפלגה השמרנית, מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), קיבלה 6.7 אחוזים מהקולות, כל על פי המדגמים, וכנראה תשלח כשישה נציגים לפרלמנט האירופי, מתוך 96 מושבים השמורים לגרמניה.

גם נציגים נאו-נאצים מיוון יכנסו לפרלמנט, כאשר על פי המדגמים, המפלגה הנאו-נאצית "השחר הזהוב" זכתה בכ-10 אחוז המעניקים לה את המקום השלישי בבחירות, מה שאומר שנציגיה ייכנסו בפעם הראשונה לפרלמנט האירופי.

מפלגת השמאל הרדיקלי "סיריזה" קיבלה כ-28 אחוז מהקולות, זאת לעומת כ-25 אחוז בלבד למפלגת השלטון מהמרכז-ימין "דמוקרטיה חדשה".

בצרפת, כצפוי, התחזק הימין הקיצוני בצורה משמעותית, כאשר "החזית הלאומית", מפלגת הימין הקיצוני בראשות מרין לה פן, זכתה בכ-25 אחוז מהקולות.

זו הפעם הראשונה, לאחר 40 שנה, שהיא מגיעה למקום הראשון בהצבעה כלל-ארצית. למקום השני בצרפת הגיעה מפלגת הימין-מרכז UMP עם מעט יותר מ-20 אחוז, והמפלגה הסוציאליסטית, מפלגת השלטון, הגיעה רק למקום השלישי עם כ-14 אחוז בלבד.

בנאום הניצחון שלה אמרה לה פן כי "העם אמר את דברו. העם הריבון אמר שהוא רוצה לקחת שוב לידיו את מושכות הגורל שלו, ולא להפקיד אותן בידי קומיסרים חיצוניים שהוא לא בחר".

לה פן קראה לפזר את האסיפה הלאומית, בשל התוצאות שאינן משקפות את ייצוג מפלגתה בפרלמנט. לדבריה, "אי אפשר להמשיך לבגוד בעם. אי אפשר להיות חירשים ועיוורים לרצונותיו".

ז'אן מארי לה פן, אביה של מרין ומייסד החזית הלאומית, אמר כי "התוצאות הן קריסה של המפלגה הסוציאליסטית ו-UMP. אנחנו סבורים שעל הממשלה לפזר את הפרלמנט".

גם בדנמרק התקבלו תוצאות מדאיגות כאשר מפלגת "העם הדני" - מפלגת ימין קיצוני המתנגדת להגירה למדינה, זכתה בנתח הקולות הגדול ביותר. על פי המדגמים, המפלגה תזכה בכ-25 אחוז מהקולות, לעומת 20 אחוז בלבד למפלגת הסוציאל-דמוקרטים, מפלגת השלטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר