הולך ומסתבך: חיילי או"ם נחטפו בסוריה

עשרות חיילי או"ם המוצבים בסוריה נחטפו על ידי כוחות המורדים, פעילי ג'בהת א-נוסרה. עוד לא ברור מה מצבם של החטופים. בתוך כך, הקרבות בקרבת גבול ישראל נמשכים. צפו בקרבות בין המורדים לאנשי האו"ם (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מורדים בסוריה בעמדת האו"ם על יד גבול ישראל (צילום: מתוך יוטיוב)

עשרות חיילים פיליפינים מכוח "אונדו"ף" של האו"ם נחטפו היום (חמישי) בסוריה על ידי פעילי ג'בהת א-נוסרה, זאת בחסות הקרבות הקשים במרחב קוניטרה.

כזכור, אמש הצליחו לוחמי הארגון, המזוהה עם ארגון הטרור אל-קאעידה, להשתלט על החלק הסורי במעבר קונייטרה, מעבר הגבול היחיד בין סוריה לישראל.

מצבם של עשרות החיילים עדיין לא ברור בשלב זה. בשבוע שעבר הודיעו הפיליפינים כי 331 חיילי האו"ם שלהם המשרתים באזור רמת הגולן לא ימשיכו בתפקידם באזור, כאשר התקרית הזו עלולה לזרז את עזיבתם.

בשנה שעברה נחטפו חיילי או"ם פיליפינים, בדיוק באותו אזור. לאחר החטיפה טענו המורדים שהם מחזיקים באנשי האו"ם כדי להפסיק את אש הצבא הסורי עליהם ועל אזרחים, וכי הם מתייחסים אל החטופים כאל אורחים.

כאמור, לוחמי ג'בהת א-נוסרה פתחו אתמול במתקפה באזור קוניטרה ביחד עם ארגוני מורדים איסלאמיסטים וארגונים הנחשבים למתונים יחסית, כ"צבא סוריה החופשי".

על פי גורם באחד הארגונים האיסלאמיסטים שהצטרפו ללחימה, בינתיים המורדים מצליחים להחזיק בצדו הסורי של המעבר, על אף הניסיון של צבא אסד להחזיר אותו לידיהם, תוך כדי הפצצה כבדה של האזור גם מהאוויר.

כזכור, בימים האחרונים החלה זליגה רצינית של ירי מהקרבות בסוריה אל ישראל, כאשר קצין צה"ל נפגע אמש באורח בינוני מירי תועה מכיוון סוריה. בנוסף, אזרח ישראלי נפגע קל מפצצת מרגמה שנפלה בקיבוץ באזור הגבול.

מורדים בסוריה על גבול ישראל, היום

מוקדם יותר היום התפרסם סרטון שהפיצו המורדים בו הם נראים בעמדה של האו"ם ממש על מעבר הגבול בין סוריה לישראל. התקרבות המורדים אל הגבול הישראלי מדאיגה מאוד את הדרג המדיני והצבאי בישראל, ובצבא עוקבים בדריכות בכדי לראות לאן הקרבות הללו יתפתחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר