יהודי דונייצק נאלצים לשוב ולהימלט מאימת הקרבות

משפחות יהודיות שנמלטו מדונייצק למאריופול בעקבות הקרבות העזים באזור נאלצים לנדוד שוב, זאת לאחר שאספקת החשמל והמים נותקה והקרבות מתקרבים אליהם שוב (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חמושים בדונייצק (צילום: shutterstock)

מאות משפחות יהודיות המתגוררות זה שנים במחוז דונייצק באוקראינה, שבה מתגוררים קרוב למיליון תושבים, חוששים לחייהם לאחר שהקרבות באזור החריפו בימים האחרונים. חלק גדול מהמשפחות כבר נמלטו מאזורי הקרבות, אך רובם עדיין לא הצליחו להימלט.

כאמור, עשרות משפחות יהודיות אחרות הצליחו להימלט מאוזרי הקרבות בחודש האחרון, והם שוכנים היום בעיר החוף מריאופול. היום (שלישי) התברר כי הם יצטרכו לנטוש שוב את מקום שהותם הארעי, זאת לאחר שאספקת החשמל והמים לאזור נותקה והקרבות מתקרבים גם לאזור בו הם שוהים כעת.

תושבים מקומיים דיווח כי כוחות צבא אוקראינים נמצאים בסמיכות למריאופול וכי קיימת סכנה מוחשית למאות התושבים המתגוררים בקרבת מקום. בעקבות כך, לא מעט מן המשפחות מנסות להימלט לצפון מערב אוקראינה - שם לעתה עתה המצב הביטחוני יותר טוב.

אחד התושבים סיפר כי "המצב בקהילה היהודית קשה וכי התושבים חושבים כל הזמן מה יהיה בעוד דקה ומבחינתם ישנם לא מעט תושבים שחושבים ברצינות לעזוב את הארץ ולשוב כשהמצב הביטחוני יהיה טוב יותר".

רבה של דונייצק והמחוז, הרב פנחס וישצקי, אמר לעיתון "המבשר" כי "מדובר במצב לא פשוט, הקהילה שכרה כאן 200 דירות וכעת שוב נאלצים היהודים לקחת את מקל הנדודים ולהימלט גם מכאן. אנו בוטחים בישועת ה' כהרף עין ועושים הכל לחזק ולאחד את היהודים במקום, אנו קוראים לכלל ישראל להתפלל עבור יהודי אוקראינה, במיוחד בימים אלו חודש הרחמים והסליחות למען נצא כולנו מצרה לרווחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר