אוקראינה: חבר בקהילה היהודית בדונייצק נרצח

גאריק זילברבורטא, יהודי שהתקרב בתקופה האחרונה לקהילה היהודית במחוז דונייצק באוקראינה, נרצח בשבוע האחרון כשניסה למנוע מפורעים לפרוץ לדירת שכנו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לוחם בדונייצק (צילום: shutterstock)

המצב הביטחוני במחוז דונייצק באוקראינה, שבו מתגוררים קרוב למיליון תושבים בהם מאות משפחות יהודיות, הופך למדאיג בימים האחרונים, זאת לאחר הירצחו בשבוע האחרון של אחד היהודים שהתקרב לקהילה בשנים האחרונות, גאריק זילברבורטא הי"ד.

היהודי ניסה למנוע מפורעים להשתלט על בית אחד משכניו, וכתוצאה מכך התעורר וויכוח סוער במשך דקות ארוכות, במהלך הוויכוח הוא נרצח והושאר ברחוב עד להגעת כוחות ההצלה שניסו לבצע בו החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו.

לאחר מאמצים מרובים הצליחו להוציא את גופתו של הנרצח ולהביאה לקייב. מסע הלוויתו יצא מבית הכנסת הגדול 'ברודוסקי' בקייב בהשתתפות קהל רב ובמרכזם עשרות רבות מיהודי דונצק השוהים בקייב, כך דווח בעיתון 'המבשר'.

הנרצח נחשב לתומך נלהב של הקהילה היהודית ובשנים האחרונות עם התקרבותו הוא תרם כספים רבים לקהילה, הוא התקרב לפני חמש שנים כאשר שוחח עם רב המחוז פנחס וישצקי.

עשרות משפחות יהודיות הצליחו להימלט מאזורי הקרבות בחודש האחרון, והם שוכנים היום בעיר החוף מריאופול. השבוע התברר כי הם יצטרכו לנטוש שוב את מקום שהותם הארעי, זאת לאחר שאספקת החשמל והמים לאזור נותקה והקרבות מתקרבים גם לאזור בו הם שוהים כעת.

תושבים מקומיים דיווחו כי כוחות צבא אוקראינה נמצאים בסמיכות למריאופול וכי קיימת סכנה מוחשית למאות התושבים המתגוררים בקרבת מקום. בעקבות כך, לא מעט מהמשפחות מנסות להימלט לצפון מערב אוקראינה - שם לעתה עתה המצב הביטחוני יותר טוב.

אחד התושבים סיפר כי "המצב בקהילה היהודית קשה וכי התושבים חושבים כל הזמן מה יהיה בעוד דקה ומבחינתם ישנם לא מעט תושבים שחושבים ברצינות לעזוב את הארץ ולשוב כשהמצב הביטחוני יהיה טוב יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר