אוקראינה נכנעה: הבדלנים יקבלו עצמאות

לאחר אינספור מאבקים והרבה דם שנשפך, הממשל באוקראינה נכנע. הפרלמנט במדינה אישר הצעת חוק המעניקה עצמאות לבדלנים הפרו-רוסים במחוזות במזרח המדינה (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המהומות באוקראינה (צילום ארכיון: shutterstock)

בקהילה היהודית ברחבי אוקראינה נושמים מעט לרווחה, ימים אחדים אחרי חתימת הסכם הפסקת האש שנחתם בין אוקראינה לבדלנים הפרו-רוסים, זאת לאחר שהפרלמנט האוקראיני אישר היום (שני) שתי הצעות חוק שאמורות להשיב את השקט ולמנוע מהמהומות להתחדש.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", במסגרת החוק הראשון שעבר היום יקבלו הבדלנים במזרח אוקראינה מעמד מיוחד, לרבות שלטון עצמי במחוזות דונייצק ולונהאנסק, זאת לתקופה של שלוש שנים.

חוק נוסף שעבר יאפשר חסינות משפטית ללוחמים הפרו-רוסים שהשתתפו בקרבות עם כוחות הממשל, וחנינה של רוב המעורבים בקרבות באזור מאז אפריל, במה שנראה כמילוי הדרישות הרוסיות.

החוקים שאושרו, נעשו ביום בו מתכוון הפרלמנט האוקראיני לאשרר את הסכמי ההתאגדות עם האיחוד האירופי, במה שנדמה כהסכם שירגיע את המפגינים שזעמו בעבר על החלטתו של הנשיא דאז שקרא לדחות את הטיפול בהתקרבות עם האיחוד ובכך הביא על עצמו את ההפגנות וגרם להדחתו.

רק אתמול נהרגו שישה בני אדם ועוד 15 נפצעו מירי פצצות מרגמה בעיר דונייצק שבמזרח אוקראינה. מדובר היה בתקרית הקשה ביותר באזור מאז נכנסה לתוקף הפסקת האש בין צבא אוקראינה לבדלנים הפרו-רוסים ב-5 בספטמבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר