איראן: המנהיג העליון במצב קשה?

תיעוד של מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, במיטתו בבית החולים, שם נראה כשהוא חלוש במיוחד, גרמו לרבים במדינה לחשוש לחיי המנהיג. מאבק הירושה כבר מתחיל? (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חמינאי ורוחאני בבית החולים (צילום מסך. וידאו: WochitGeneralNews)

צילומים של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי (75), כשהוא נראה חלש וחולה במיטתו בבית החולים מעוררים סימני שאלה לגבי חומרת מצבו. הצילומים גרמו כבר למאבקי הירושה להתחיל.

בתחילת החודש שעבר הפתיע חמינאי כשהודיע לעמו כי הוא הולך לעבור ניתוח וביקש ממנו להתפלל עבורו. צמרת ההנהגה, כולל נשיא המדינה הנוכחי חסן רוחאני, והנשיא לשעבר מחמוד אחמדיניג'אד, שהו לצד מיטתו של חמינאי והקפידו להצטלם לידו.

אלא שהתמונות, שהיו אמורות להרגיע את העם, הציפו את עיתונאי איראן וגרמו לרחש בחש במדינה בנוגע למצבו של המנהיג העליון, כאשר רבים חוששים כי יש סכנה של ממש לחיי המנהיג.

כאמור, הסתלקותו של חמינאי צפויה להצית מאבק ירושה מר בתוך משמרות המהפכה, שם יצטרכו למצוא יורש במהירות במידה והם לא רוצים אי-יציבות פוליטית וכלכלית במדינה.

חמינאי הוא המנהיג העליון השני בלבד של איראן מאז המהפכה ב-1979. הוא ירש את מקומו של רוחאללה חומייני לאחר מותו ב-1989. המנהיג העליון באיראן נבחר על ידי "מועצת מומחים" שמורכבת בעיקר על ידי פקידים ותיקים מאוד במשמרות המהפכה.

אחד המועמדים לתפיסת מקומו של חמינאי הוא האיתוללה מחמוד האשמי שהרודי, לשעבר בכיר במועצת המומחים. הוא נתפס כמועמד המועדף על חמינאי, ועל פי דיווחים זוכה גם לתמיכת משמרות המהפכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר