דיווח: פיצוץ במתקן גרעיני באיראן

כלי תקשורת באיראן מדווחים כי פיצוץ אירע אמש על יד בסיס הצבא האיראני "פרצ'ין", בסמוך לבירה טהרן. על פי הדיווחים, במקום התפתחה שריפה, ושני בני אדם נהרגו (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כור גרעיני באיראן (צילום מסך מתוך אל ג'זירה)

סוכנות הידיעות האיראנית "איסנ"א" מדווחת היום (שני) כי פיצוץ אירע אמש על יד בסיס צבאי, ככל הנראה פרצ'ין, הסמוך לטהרן. על פי הדיווח, בעקבות הפיצוץ התפתחה במקום שריפה שגבתה את חייהם של לפחות שני בני אדם.

הפיצוץ אירע ביחידה לייצור חומרי נפץ שליד הבסיס. פרצ'ין הוא הבסיס הצבאי השנוי במחלוקת שסבא"א חושדת כי נעשו בו ניסיונות לפיתוח מתקן נפץ שמיועד לפצצה גרעינית. פקחי סבא"א לא הורשו להיכנס למתחם מאז 2005.

האתר האופוזיציוני "Sahamnews" תיאר את הפיצוץ כחזק מאוד. לדבריו, חלונות בתים במרחק 15 קילומטר ממקום הפיצוץ, התפוצצו מעוצמת ההדף.

בחודש שעבר, דיווחה סבא"א כי הורגשה פעילות בבסיס פרצ'ין. לפי הסוכנות הבינלאומית, טהרן פספסה את תאריך היעד שניתן לה לספק תשובות בקשר לתוכנית הגרעין שלה. תאריך היעד החדש לשיחות על הסכם סופי בין מעצמות המערב לאיראן בנושא תוכנית הגרעין שלה נקבע ל-24 בנובמבר.

עדיין לא ברורה סיבת הפיצוץ, אך במידה והדבר יתברר כפעולה מכוונת של גורם מסוים הדבר עלול לגרום לתסיסה בקרב ההנהגה האיראנית, שנמצאת כעת על פרשת דרכים כאשר מצבו הבריאותי של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, לא ברור.

מצבו של חימנאי לא ברור ( WochitGeneralNews)

כזכור, צילומים של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי (75), כשהוא נראה חלש וחולה במיטתו בבית החולים מעוררים סימני שאלה לגבי חומרת מצבו. הצילומים גרמו כבר למאבקי הירושה להתחיל.

בתחילת החודש שעבר הפתיע חמינאי כשהודיע לעמו כי הוא הולך לעבור ניתוח וביקש ממנו להתפלל עבורו. צמרת ההנהגה, כולל נשיא המדינה הנוכחי חסן רוחאני, והנשיא לשעבר מחמוד אחמדיניג'אד, שהו לצד מיטתו של חמינאי והקפידו להצטלם לידו.

אלא שהתמונות, שהיו אמורות להרגיע את העם, הציפו את עיתונאי איראן וגרמו לרחש בחש במדינה בנוגע למצבו של המנהיג העליון, כאשר רבים חוששים כי יש סכנה של ממש לחיי המנהיג.

כאמור, הסתלקותו של חמינאי צפויה להצית מאבק ירושה מר בתוך משמרות המהפכה, שם יצטרכו למצוא יורש במהירות במידה והם לא רוצים אי-יציבות פוליטית וכלכלית במדינה.

במידה והפיצוץ שהתרחש אמש אכן נגרם על ידי גורם כלשהו, הדבר בוודאי לא יתרום לשקט שמנסים מנהיגי איראן לייצר במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר