"אירוע לא שכיח בעונה זו"

אסון השלג בנפאל: שלושה ישראלים נהרגו, אחד נעדר

שלושה ישראלים נהרגו באסון השלג בנפאל, כך אישר משרד החוץ. בין ההרוגים: תמר אריאל בת ה-25 שהייתה הנווטת הדתייה הראשונה בצה"ל, ואגם לוריה בן ה-23 מיפעת. לפחות 12 ישראלים נפצעו וקיבלו טיפול רפואי בבית חולים צבאי בקטמנדו. כוחות החילוץ מחפשים אחר ישראלי נוסף המוגדר כעת נעדר (חדשות,עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פינוי פצועים לקטמנדו (צילום: מתוך ynet)

יממה לאחר הדיווחים הראשוניים על מפולת השלגים ברכס האנאפורנה בנפאל, משרד החוץ הישראלי אישר היום (חמישי) כי שלושה ישראלים נהרגו באסון הקשה. הודעה נמסרה תחילה לשתי משפחות, ואחר כך למשפחתו של ההרוג השלישי. ישראלי נוסף עדיין מוגדר נעדר. מספר ההרוגים הכללי עד כה עומד על 29 ועוד עשרות נעדרים.

ההרוגים הישראלים ששמם הותר לפרסום עד כה: תמר אריאל בת ה-25, שהייתה הנווטת הדתייה הראשונה בחיל האוויר הישראלי, אגם לוריה בן ה-23 מיפעת. שמו של ההרוג הנוסף עדיין לא הותר לפרסום

בתוך כך, נמשכים החיפושים אחר הישראלי המוגדר כנעדר. צוות ישראלי עושה את דרכו אל מקום האסון בכדי להצטרף לצוות הקיים שעוזר לשאר הצוותים המקומיים לאתר את כל הנעדרים. במקביל ישנם לפחות 12 ישראלים שנפצעו וקיבלו טיפול רפואי במקום ומיד לאחר מכן פונו לבית החולים צבאי בקטמנדו.

חדר המצב של משרד החוץ בעקבות האסון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במשרד החוץ הישראלי אמרו היום כי באזור נפאל שוהים מאות בני אדם שמספרם נאמד כעת על יותר מ-300 וכי רק מחציתם יצרו קשר עם משרד החוץ. לדברי המשרד, נעשים מאמצים עילאיים ליצור קשר עם שאר השוהים במקום. משפחות הנעדרים התבקשו לעדכן אם נוצר עמם קשר.

מנכ"ל משרד החוץ, ניסים בן שטרית מסר כי "צוות מתוגבר של משרד החוץ יחד עם נציג צה"ל נמצאים בשטח. אנחנו מטפלים במשפחות בארץ ולמרבה הצער אנחנו גם מוסרים הודעות על מותם של שלושה ישראלים". לדבריו, "סופת השלג הפתיעה בעוצמתה את המטיילים. ממה שאנחנו מבינים זה דבר לא שכיח בעונה זו".

במרכז: תמר אריאל, הנווטרת שנהרגה באסון (צילום: הרצל יוסף, ynet)

בתוך כך, במד"א ערוכים לשגר משלחת של רופא ופראמדיק לנפאל בתיאום עם משרד החוץ. המשלחת אמורה להמריא הלילה. מנכ"ל מד"א אלי בין הדגיש כי נציגי מגן דוד אדום שהינה חלק מארגון הצלב האדום הבינלאומי, כבר יצרו קשר עם עמיתיהם בנפאל לתיאום הגעת המשלחת הישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר