נפאל: 200 מטיילים חולצו, הנעדרת הישראלית לא נמצאה עד עתה

40 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים והחיפושים אחריהם באזור האסון נמשכים, מתוכם נעדרת ישראלית שקיים חשש כבד לחייה: מיכל גילי צ'רקסקי, בת 36 מגבעתיים (חדשות, מהעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חילוץ מטיילים ישראלים (צילום: תמר חלק - מתוך ynet)

מספרם של ההרוגים הישראלים בסופת השלגים בנפאל עומד על שלושה, עשרות אזרחים ממדינות שונות אחרות נספו גם הם באסון. 40 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים והחיפושים אחריהם נמשכים. מתוכם ישנה נעדרת ישראלית שיש חשש כבד לחייה: מיכל גילי צ'רקסקי, בת 36 מגבעתיים.

החשש הוא כי היא נמצאת עדיין בפסגת ההר ולפי בני המשפחה, המדריך שהיה עימה ועם מטיילים נוספים עזב אותה לבדה. כוחות החילוץ עושים מאמצים לאתרה והחיפושים אחריה ואחרי נעדרים נוספים נמשכים כל העת למרות מזג האוויר המקשה על החיפושים.

כלי תקשורת בנפאל דיווחו כי לא מעט מהמטיילים שהגיעו לאזור החילוץ - פונו לבתי החולים המקומיים להמשך קבלת טיפול רפואי וכי כאמור נמשכים החיפושים אחרי מטיילים נוספים. מספרם של המטיילים שחולצו עומד על מאתיים.

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מדווחים כי שבעה מטיילים ישראלים שנפצעו בנפאל, עושים את דרכם לישראל במטוס שנחת באזור האסון. בבית החולים לא ממהרים להגדיר את מצבם ואומרים כי רק בעוד כמה שבועות ניתן יהיה לדעת מה הם הנזקים הגופניים שלהם.

בעקבות האסון קיים מנכ"ל מד"א, אלי בין, הערכת מצב מיוחדת בה הוחלט להרחיב את המשלחת הרפואית שיצאה לאזור האסון. רופא ופרמדיק של מד"א המריאו כבר אתמול לנפאל ומחר יצטרפו אליהם שני פרמדיקים נוספים שייקחו עימם תרופות מיוחדות לטיפול בכוויות קור אשר חסרות לצוותים המטפלים בפצועי האסון.

פרמדיק בכיר ומנהל פרויקטים מיוחדים במד"א אסי דבילנסקי מסר כי "מעבר למיון ואיסוף פרטי כל הפצועים, הרבה מאוד זמן הוקדש לשיחות עם הישראלים, רובם חבר'ה צעירים אחרי צבא. לכל פצוע יש כאן סיפור הישרדות מדהים ונפגעים רבים סובלים מטראומה נפשית לאחר שנלכדו בסופה ומצאו את עצמם קושרים גורלות עם חבריהם".

"הם עברו חוויה מטלטלת שאפילו בסרטים אי אפשר לתאר. הפצועים נמצאים כעת על המטוס שייקח אותם ארצה, כאשר סה״כ הוטסו שבעה פצועים, שסובלים מפגיעות קור בדרגות שונות, מהם, פצוע אחד פצוע גם בגבו ונפגעת אחת נפצעה בעיניה. לטיסה יצטרף צוות רפואי שהגיע מבית החולים הדסה עין כרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר