שלט "העבודה משחררת" נגנב מפתח מחנה ההשמדה

משטרת גרמניה הודיעה כי חלק משלט עם הכיתוב "העבודה המשחררת" נגנב מאתר הזיכרון של מחנה דכאו במזרח גרמניה. המשטרה: בודקים את כל הכיוונים (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שער המחנה בדכאו (צילום: shutterstock)

משטרת גרמניה הודיעה הערב (ראשון) כי חלק משלט עם הכיתוב "העבודה המשחררת" נגנב מאתר הזיכרון של מחנה דכאו במזרח גרמניה. מדובר בחלק בגודל של 190 על 95 סנטימטרים.

את דבר הגניבה גילו באי האתר בשעות הבוקר ואלו הזעיקו את כוחות המשטרה וגורמי הביטחון שהגיעו למקום וגילו את שאירע. לפי הערכה ראשונית של גורמי הביטחון, הפורצים האלמונים היו צריכים לעשות עבודת תשתית רחבה קודם לכן בכדי לגנוב את החלק המדובר, כאשר היו צריכים לטפס על שער סמוך בכדי להגיע אל החלק המדובר.

גורמי המשטרה פתחו בחקירת נסיבות האירוע וטרם נמצאו האשמים אך במשטרה בודקים את כל כיווני החקירה לרבות האפשרות שמאחורי הפעולה עומדים ניאו-נאצים.

אין זו הפעם הראשונה שבה אלמונים מצליחים לשים ידם על השלט המדובר. לפני חמש שנים אירע מקרה דומה של גניבת השלט במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין.

אחרי מרדף נמצא השלט והוא הוחזר למקום. לאחר החזרתו הותר לפרסום כי מי שעמד מאחורי הגניבה הוא אנדרס הוגסטרום, פעיל ניאו-נאצי משבדיה, ובעקבות כך הוא נשלח לשנתיים וחצי מאסר בפועל.

מדובר גניבה שעוררה זעם בעולם והתקווה היא שגם הפעם תהיינה תגובות דומות במה שיביא ללחץ על הגנבים להשיב את השלט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר