אובמה בדרך להפסד: היום בחירות האמצע בארצות הברית

אובמה בדרך להפסד: מיליוני אמריקאים ייצאו היום לבחירות האמצע בארה"ב ויבחרו ב-435 צירי בית הנבחרים, 36 חברי סנאט ועוד עשרות תפקידים של מושלים ותובעים משפטיים (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: shutterstock)

מיליוני אמריקאים ייצאו היום (שלישי) לבחירות האמצע בארצות-הברית ויבחרו ב-435 צירי בית הנבחרים, 36 חברי סנאט ועוד עשרות תפקידים של מושלים ותובעים משפטיים.

על פי מרבית הסקרים, תזכה המפלגה הרפובליקנית ברוב ברור בשני בתי הנבחרים מה שעלול אולי להשפיע על מעמדו הציבורי של הנשיא המכהן ברק אובמה שגם כך אינו מזהיר למדי.

יצוין כי כיום כבר קיים רוב רפובליקני בבית הנבחרים אולם בבחירות היום צפויים במפלגה הימנית לכבוש גם את הסנאט כאשר על פי הצפוי יוסיפו לשורותיהם עוד כ-7 חברי סנאט שיתווספו ל-45 חברים שיש להם כיום.

בסביבתו של הנשיא כבר נערכים להפסד הצפוי ודובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר הלילה כי "מרבית המערכות מתנהלות במדינות שהנשיא לא ניצח בהן ב-2012. ולכן לדבריו לא יהיה חכם להסיק מסקנות נרחבות מתוצאות הבחירות הללו".

באם אכן יתרחש המהפך ייאלץ אובמה לפעול מול בתי נבחרים לעומתיים מה שעלול להקשות עליו עוד יותר את מאמצי החקיקה והרפורמות המתוכננות.

הציבור החרדי מתעניין בעיקר בבחירות הנערכות בניו יורק שם צפוי מושל המדינה הדמוקרטי אנדרו קואמו לנצח ולהיבחר שוב לתפקידו. קואמו ביקר בימים האחרונים בבתיהם של גדולי האדמו"רים בהם התקבל בכבוד רב וזכה לתמיכה חד משמעית.

גם בשכונות החרדיות ברובע ברוקלין נערכים לבחירות סוערות כאשר המתמודדים על תפקיד חבר בית המחוקקים של ניו יורק המייצג את האזור החרדי הינם דב היקינד המשמש בתפקיד מזה 32 שנה כשמולו מתמודד הפעם איש העסקים הפרקליט נחמן קאלר.

במהלך השבועות האחרונים קיימו שני המועמדים כנסים ועצרות תמיכה מרכזיות בשכונות בורו פארק, פלטבוש וויליאמסבורג זאת במטרה לנצח במרוץ.

במטות של שני המועמדים שוררת הבוקר אופטימיות אולם ההערכות הינן שהייקינד יצליח בסופו של יום לשמור על מעמדו וייבחר לתפקיד מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר