אוקראינה: למרות הבחירות - היהודים חוששים

הבחירות בערים דונייצק ולוהנסק באוקראינה - מהם נמלטו עשרות יהודים בעקבות המהומות, הסתיימו זה מכבר אך נדמה כי הרוגע הפנימי בקרב אותם יהודים רחוק מלחזור (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מהומות באוקראינה (צילום ארכיון: shutterstock)

הבחירות לתפקיד נשיא וחברי הפרלמנט בערים דונייצק ולוהנסק - מהם נמלטו עשרות יהודים בחודשים האחרונים בעקבות המהומות השוררות שם וברחבי המדינה, הסתיימו זה מכבר אך נדמה כי השקט והרוגע הפנימי בקרב אותם יהודים רחוק מלחזור.

התושבים היהודים טוענים כי הביקורת מצד כמה מדינות ברחבי העולם נגד תוקפם של הבחירות גורם להם לדאגה משום שגם בעת ההכרזה על התוצאות השקט לא ישוב לרחובות כל עוד אף מדינה אינה מכירה בתוצאות ולא תשתף פעולה עם הנשיא הנבחר כמו גם עם חברי הפרלמנט.

הבית הלבן גינה את הבחירות שערכו הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה וכינה אותן "בלתי-לגיטימיות". דוברת המועצה לביטחון לאומי ברנדט מיהן הזהירה את רוסיה כי הכרה בבחירות יכולה לגרום לחוסר יציבות באזור. כמו כן, מיהן הביעה דאגה על המידע כי רוסיה מזיזה שוב את כוחותיה לאזור הגבול עם אוקראינה.

הבחירות זכו גם לגינוי מצד ראשי מדינות המערב בהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שאמרה אתמול כי אירופה לא תכיר בתוצאות הבחירות לתמיכתה של ממשלת רוסיה.

לדברי מרקל בשיחה טלפונית עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, הערים המדוברות הם חלק בלתי נפרד מאוקראינה, וכל שינוי במעמדם יתבצע רק על ידי שיחות מסודרות עם הממשלה המרכזית באוקראינה.

לפני כמה חודשים תיאר אחד התושבים היהודים בשיחה עם "כיכר השבת" את שעובר עליהם: "אנחנו לא יודעים מה לעשות, מצד אחד המתח רק הולך וגובר ומצד שני אנחנו מנסים להתעודד בכך שעוד כמה זמן המלחמה תסתיים ונוכל לחיות כאן בשקט ובשלווה", הסביר אחד התושבים את לבטיו. "אני מאוד מקווה שהמלחמה הזו תסיים", הוא הוסיף.

"אנחנו נמצאים הרבה בבית וחוששים לצאת אפילו לבית-הכנסת. זה לא פשוט לצאת החוצה. יש יריות ברחוב ואתה לא יודע מה יקרה בעוד דקה, במידה ותהיה בחוץ. מי שיוצא החוצה מסכן את חייו, פשוטו כמשמעו. לכן היהודים והאזרחים נמנעים מלצאת", הוסיף התושב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר