החל המרוץ לבית הלבן: טד קרוז הכריז על התמודדותו

הסנאטור האמריקני טד קרוז הודיע רשמית על התמודדותו לנשיאות ארצות הברית בבחירות שייערכו בנובמבר 2016. הוא ידוע בביקורת נגד ממשל אובמה ויחסו של הנשיא לישראל (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טד קרוז (צילום: שאטרסטוק)

המרוץ לנשיאות ארצות הברית החל: הסנאטור האמריקני טד קרוז הודיע היום (שני) רשמית על מועמדותו בבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר 2016. קרוז הוא המועמד המשמעותי הראשון שמודיע כי ירוץ לבית הלבן.

קרוז, סנאטור מטקסס, ידוע בביקורת נגד הנשיא המכהן ברק אובמה, בין היתר בשל יחסו לישראל, הרפורמות שהוביל והסכם הפיוס עם קובה.

קרוז הודיע על מועמדותו בנאום שנשא באוניברסיטת החרות בלינצ'בורג. במקביל, הוא צייץ ברשת הטוויטר "אני רץ לנשיאות ואני מקווה לזכות בתמיכתכם". בנאומו, הוא קרא לאמריקנים לדמיין נשיא שיודע "להציב גבולות", והתייחס לרפורמות ותהליכים שנויים במחלוקת שבוצעו בזמן שלטון אובמה.

בחודשים הקרובים, ייצא קרוז לקמפיין נרחב בארצות הברית לקראת הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית במדיניות השונות, בסופן יוכרע מי יהיה מועמד המפלגה בבחירות לנשיאות.

בשנת 2012 נבחר קרוז לסנאט, ובשנת 2013 במסגרת המאבק ברפורמת הבריאות של אובמה הוביל להשבתת הממשל האמריקני במשך כחצי חודש. הוא צפוי לקבל תמיכה בעיקר מגורמים ימניים ושמרניים בארצות הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר