פחד ברחובות

1,000 דולר לאדם: המחירון של החוטפים מוונצואלה

יממה לאחר שחרורם של אב ובנו שנחטפו בוונצואלה על ידי חמושים שדרשו כופר עבור שחרורם, מספר ל"כיכר השבת" יהודי מקומי כי לא מדובר באירוע חריג. "בד"כ הם מקבלים 1,000$ ומשחררים" (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חטיפה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בקהילה היהודית בוונצואלה המונה עשרות אלפי בני אדם, הביעו היום (שני) דאגה מאירוע חטיפת אב ובנו שהיו בדרכם לבית כנסת בשבת האחרונה ושוחררו מאוחר יותר.

האירוע התרחש בעת שהשניים עשו את דרכם לתפילת שחרית בבוקר יום שבת בבית חב"ד המקומי, אז ניגשו אליהם חמושים מקומיים וחטפו אותם. זמן קצר לאחר מכן הבחינו קרוביהם כי הם נעלמו, ולאחר בירור עלה שהם נחטפו. החוטפים שיצרו קשר עם אחיו של האב, הודיעו כי הם דורשים תשלום כופר עבור שחרור השניים ומאוחר יותר הם שוחררו.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר הבוקר יעקב, אחד התושבים המקומיים כי "אנחנו רגילים למקרים שבהם חוטפים אנשים ואחר כך דורשים כופר, אבל המקרה שהתרחש בשבת הביא אותנו לחשוב מה עושים הלאה כדי שמקרים כאלו לא ישובו על עצמם".

למרות מקרי החטיפה הרבים, יעקב אומר כי "יש פחד ברחובות, אתה לא יודע מה יקרה בעוד דקה והאם אתה הבא בתור שיחטפו אותך וידרשו כופר". לדבריו, "החוטפים דורשים בדרך כלל 1,000 דולר עבור כל אדם. צריך להבין שערך הכסף כאן שווה פי עשר מישראל ולכן הכסף שהם דורשים נשמע סביר. בדרך כלל הם מקבלים את הנדרש".

וונצואלה נחשבת למקום מסוכן בכל הקשור לחטיפות שנועדו על מנת לדרוש תשלום כופר. בשנים האחרונות היא נחשבת מסוכנת בייחוד לישראלים ואמריקאים והמספרים עומדים על מאות מקרי חטיפות בשנה בנקודות שונות.

הקורבנות העיקריים הם בני האוכלוסייה המקומית ממעמד הבינוני והגבוה. "הם מחפשים אנשים שנראים טוב ולא מוזנחים וחוטפים אותם", אמר ל"כיכר השבת" עד למקרה החטיפה בשבת. לרוב, החוטפים מנסים לקחת את החטופים לכספומט באזור ודורשים מהם להוציא סכום כסף או מקיימים שיחת טלפון עם בני משפחתו של החטוף עם דרישה לכופר בתמורה לשחרורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר