המירוץ לנשיאות

שינוי מגמה? קרוז ניצח את טראמפ בשתי מדינות

אחרי המתקפה החריפה של הממסד הרפובליקני נגד טראמפ, טד קרוז גבר בשתי מדינות וטראמפ ניצח בשתיים. אצל הדמוקרטים סדרנס ניצח בשתי מדינות וקלינטון רק באחת. והמשמעויות? (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קרוז וטראמפ (צילום: שטטרסטוק)

המרוץ לנשיאות ארצות הברית: ברקע המתקפה החריפה של הממסד הרפובליקני נגד דונלד טראמפ, נערכו אמש בחירות מקדימות בכמה מדינות. הפריימריז למפלגה הרפובליקנית נערכו קנזס קנאטקי, לואיזיאנה ומיין, הדמוקרטים הצביעו בקנזס, לואיזיאנה ונברסקה.

מהתוצאות עולה כי אכן ההתקפה הפנימית מזערה את נצחונו של המיליארדר הצבעוני, כאשר מלכתחילה הוביל בסקרים הפנימיים בקנזס בפער דו ספרתי אולם מספירת רוב הקולות עולה כי דווקא הסנטור טד קרוז מטקסס גרף למעלה מ-50 אחוזים מהקולות וזכה לניצחון סוחף, מה שמלמד כי הממסד הצליח ולו חלקית בנסיונות לעצירת טראמפ.

קרוז זכה לניצחון גם במדינת מיין מה שנותן לו רוח גבית מסויימת אם כי במדינה זו נצחונו היה צפוי מלכתחילה. במקביל, המועמד המועדף על הממסד, מרקו רוביו, התרסק בבחירות אמש.

כזכור ביום חמישי התייצבו ותיקי המפלגה הרפובליקנית, כולל מיט רומני וג'ון מקיין שהיו מעומדים לנשיאות, ויצאו למתקפה גלויה נגד טראמפ. מיט רומני טען כי לטראמפ "אין טמפרמנט וכושר שיפוט כדי להיות נשיא".

יצויין כי מספר הצירים במדינות בהם נערכו הבחירות אמש אינו נחשב משמעותי במיוחד, אך התוצאות יכולות ללמד על הלך הרוחות במפלגה הרפובליקנית.

בנוסף הבחירות הללו עשויות להוות מגמה לקראת הבחירות שיתקיימו ב-15 במרץ בפלורידה ובמדינות נוספות אילינוי, אוהיו, מיזורי וצפון קרוליינה. כאשר בפלורידה ובאוהיו השיטה הפוליטית הינה "המנצח לוקח הכול", וזוכה בכל הצירים והחשש של הממסד הרפובליקאי הינו שאם טראמפ יזכה שם הוא יהפוך לבלתי מנוצח זאת בשל כמות הצירים שיצבור בדרך לניצחון בהתמודדות הפנימית וכעת מקווים בצמרת המפלגה שהסחף כלפיו ייעצר ואחוזי התמיכה בו יירדו מה שיאפשר להם להציב מועמד חילופי.

במפלגה הדמוקרטית הפתיע ברני סנדרס כשניצח את הילארי קלינטון במדינת נברסקה זאת לצד ניצחון צפוי יותר במדינת קנזס. קלינטון ניצה רק בלואיזינאה.

מנגד למרות ההפסד קלינטון נחשבת עדיין למובילה בפער משמעותי כאשר זכתה עד כה ב- 1,066 צירים מתוך 2,383 הצירים הדרושים לניצחון כשבמקביל זכה סנדרס ב- 432 צירים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר