בעקבות חשיפת כיכר השבת

הרב חליבה על שיף: "רוצה רייטינג ומפרסם שקרים"

בכתב הגנה ששלח רבה של טורקיה לבית הדין של ´ועידת רבני אירופה´ הוא מגיב בחריפות על התביעה שהוגשה נגדו על ידי העיתונאי שאול שיף. טוען: הראשל"צ הרב עמאר סמך את ידו על העבודות בבית העלמין הכל נעשה בפיקוחו. כל הפרטים על כתב ההגנה (בתפוצות, בעולם)

חיים ספרן | כיכר השבת |

סאגת טורקיה ממשיכה. בכתב הגנה ששלח רבה הראשי של טורקיה, הרב חליבה, לבית הדין של 'ועידת רבני אירופה' הוא מגיב בחריפות על התביעה שהוגשה נגדו על ידי העיתונאי שאול שיף ושנחשפה באתר 'כיכר השבת'. את דעתו על שיף לא מסתיר הרב חליבה ומציין, “אנו חושבים שהוא רוצה לפרסם את שמו בזיופים ושקרים על מנת לעשות רייטינג לעצמו".

בכתב ההגנה שנפרש על פני כשמונה עמודים מצויין עוד כי, “מדובר בפעם ראשונה בהיסטוריה שיש עלילה מבישה כזו נגד קהילה יהודית. מדובר בחוסר דרך ארץ כלפי רבני טורקיה".

מקור בכיר ששוחח עם כתב 'כיכר השבת' ציין והוסיף כי יחד עם כתב ההגנה נוספו גם כמה נספחים מרתקים ובהם מכתב מפיו של הראשון לציון הרב שלמה עמאר שבו כותב הראשל"צ כי כל העבודות שנעשו מט"ו תשרי תשס"ח בבית העלמין, “אורטקוי" בו קבור בעל ה"סמיכת חכמים", הינם בפיקוחו.

גם את הטענות בדבר מניעת ההגעה לקבר בעל ה"סמיכת חכמים" שולל הרב חליבה ואומר, כי מדובר בטענה שקרית שאין לה אחיזה. הרב חליבה טוען כי חסידי בעלזא ביקרו במקום רק לאחרונה והודו לקהילה על האירוח. לדברי רבה של טורקיה היו אנשים שניסו להיכנס "דרך הקיר" כהגדרתו ולכן נענשו.

עוד יצויין, כי בתחילת הפרשה פנה הרב אבא דונר, שמתפקידו כמנכ"ל וועידת רבני אירופה מצוי בעובי הקורה והציע לרב חליבה להסכים לוועדת בדיקה בלתי תלוייה שתגיע לטורקיה, תבדוק את המתרחש ותכתוב את מסקנותיה. בוועדה יהיו חברים אב"ד העיר ליאון שבצרפת הרב יחיה טובול והרב יצחק דיין רבה של ז'נבה, שניהם חברי הוועדה המתמדת של ו'ועידת רבני אירופה'.

עם קבלת הסכמתו של רבה הראשי של טורקיה יחלו הרבנים וצוותיהם בבדיקת נושא בתי העלמין במדינה. כאמור, מדובר בחולייה נוספת בפרשה שמעסיקה את היהדות החרדית בכלל ואת בית הדין של ו'ועידת רבני אירופה' בפרט. ביהדות החרדית באירופה מקווים כי ניתן יהיה למנוע את חילול ה' הכרוך בחשדות נגד רבנים מוכרים והפרשה תבוא לידי סיומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר