שומר ישראל

הסנאט לאובמה: הגדל הסיוע לישראל

רוב מוחץ של סנטורים קורא לנשיא אובמה להגיע להסכם מידי עם ישראל על גובה חבילת הסיוע האמריקנית והגדלתו באופן משמעותי: "עלינו לדאוג לכך שישראל תוכל לדאוג לעצמה". המתמודד הרפובליקני טד קרוז גם היה בין חותמי המכתב, אך איזה סנטור לא? (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: אבי אוחיון - לע"מ)

83 סנטורים חתמו היום (שני) על מכתב גלוי לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ובו קראו להסכמה מידית על חבילת סיוע אמריקנית לישראל, והעלאת החבילה הנוכחית בסכום של שלושה מלארד דולר בשנה.

מי שהוביל את מהלך כתיבת המכתב היו הסנטור הדמוקרטי קריס קונס, והרפובליקני לינדסי גראהם שהצליחו להחתים רוב מוחץ מבית הסנאט: 83 סנטורים מתוך 100. בין החותמים גם המתמודד למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, טד קרוז.

חבילת הסיוע לישראל עומדת במשא ומתן בין ראש הממשלה נתניהו, לנשיא ארצות הברית אובמה, ונראה שאין ביניהם הסכמה לגובה חבילת הסיוע. ההסכם הנוכחי אמור להסתיים ב2018 ועל פי הדיווחים ישראל מעוניינת שההסכם החדש יכלול חבילת סיוע בגובה של 4 וחצי מליארד דולר.

במכתב התייחסו הסנטורים לאתגרים הביטחוניים הגוברים בישראל: "אנו מוכנים לתמוך בשיפור מהותי של ההסכם ארוך הטווח עמה, על מנת לאפשר לה את המשאבים הדרושים כדי להגן על עצמה" כתבו.

בנוסף העלו הסנטורים במכתב את האפשרות לשיתוף פעולה עם ישראל בפיתוח תכניות להגנה מפני טילים, כדי לשמור על יתרונה הצבאי והאיכותי מול מדינות ערב: "עלינו לדאוג לכך שישראל תוכל להגן על עצמה בעזרת הטכנולוגיה הטובה ביותר והחדישה ביותר".

על פי דיווחים, אובמה מעריך את פיתוח תכניות הטילים ב150 מיליון דולרים, בעוד הסנטורים מעוניינים לחזק את התכנית במאות מיליוני דולרים, ומכאן המחלוקת העיקרית ביניהם.

על פי ההערכות, תעמוד בסופו של דבר חבילת הסיוע האמריקנית בסכום של שלושה מליארד ו700 מיליון דולרים, והיא תיחתם על ידי אובמה לפני סוף כהונת תפקידו כנשיא בחודש ינואר.

סנטור בכיר שלא היה בין חותמי המכתב, הוא היהודי ברני סנדרס, שמתמודד במפלגה הדמוקרטית למועמדות המפלגה לנשיאות ארצות הברית. סנדרס ממשיך את קו המדיניות שבחר שלא להציג עצמו כפרו-ישראלי מובהק.

.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר