"בדמוקרטיה אסור לתת לו ביטוי"

אחרי שוועדת הבחירות המרכזית של אוקיראנה אישרה את מועמדתו של ראש עיריית אוז´גורוד סרגיי רטושניאק האנטישמי למשרת נשיא אוקריאנה שוחח כתב "כיכר השבת" עם סגן עורך העיתון "ווסטי" יליד העיר שהעריך, “אומנם הוא לא רציני אבל במדינה דמוקרטית אין מקום להתבטאות כזו"

חיים ספרן | כיכר השבת |

ליצן חולף או איום על היהודים באוקראינה? תגובות רבות מעוררת החל מאמש הידיעה על כך שבסוף שבוע שעבר אישרה ועדת הבחירות המרכזית של אוקראינה את מועמדותו של ראש עיריית אוז'גורוד סרגיי רטושניאק להתמודד לתפקיד נשיא המדינה.

מיד לאחר אישור מועמדותו התראיין האיש לעיתון "נאש ווק" האוקראיני והאשים את היהודים בכל הצרות הפוקדות את מדינתו.

בראיון ל"כיכר השבת" מספר סרגי פודרז'נסקי סגן עורך העיתון "וסטי", העיתון הגדול במדינה לציבור הרוסי מבית "ידיעות אחרונות" על ראש העיר שבה מהמקום ממנו עלה לארץ לפני כשני עשורים. “הוא ראש העיר כבר פעם רביעית והאג'נדה הפוליטית שלו נטולת משמעות וכמעט שאינה קיימת".

פודרז'נסקי מוסיף, “רק לפני חודש וחצי בביקורו של אחד המועמדים החדשים לנשיאות ממוצא יהודי הוא שאל במילים גסות, “מה היהודון הזה עושה פה"? ועוד כמה ביטויים אנטישמיים. אך השאלה היא האם מדובר באיש משמעותי בכלל או בפוליטיקאי הזוי ולא משמעותי?

"כרגע עדיין לא מתייחסים אליו ברצינות ייתר על המידה, אבל במדינה דמוקרטית מדובר בתופעה חמורה מאוד שיש לו אפשרות בכלל לפתחון פה. זה מצער מאוד לא צפיתי לפני שני עשורים שתהיה שם כזו אנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר