אירן טיפלה בבוגד

נתלה מדען הגרעין האיראני שערק לארה"ב - באשמת ריגול

האיראנים לא סלחו: גורמים רשמיים במדינה האיסלאמית מאשרים כי הם הוציאו להורג - בתליה - את מדען הגרעין הבכיר ששהה תקופת מה, בנסיבות מסתוריות, בארצות הברית (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מדען גרעין איראני שנחשד במסירת סודות לארה"ב הוצא להורג באיראן. עקבותיו של שָהְרָאם אָמִירִי נעלמו בסעודיה לפני כשבע שנים. שנה לאחר מכן הופיע בארה"ב ובשנת 2010 הוא הורשה לחזור לאיראן למולדתו, שם בתחילה חגגו את שובו ואמרו שהוא גיבור לאומי, וכך היה נראה שגם הוא מתייחס לעצמו. בהמשך, הוא נאסר ונגזרו עליו עשר שנות מאסר על ריגול. לאחר חזרתו לאיראן שבו ונעלמו עקבותיו.

על פי דיווחים בתקשורת הזרה, הוצא מדען הגרעין להורג בתלייה ומשפחתו ערכה לכבודו טקס אזכרה בעיר קֶרְמָנְשאה, כ-500 ק"מ דרומית-מערבית לטהראן. התקשורת באיראן התעלמה תחילה לחלוטין מסיפורו של מדען הגרעין שנחשד בבגידה, ולא התייחסה גם לדיווחים על הוצאתו להורג, אך הרשויות באיראן מאשרות כעת, כי מדען הגרעין הוצא להורג כי ריגל - כך לטענתם - עבור ארה"ב. גם אמו של אמירי אישרה שבנה מת ואמרה שהוא הוצא להורג בתלייה ביום רביעי.

המדען בן ה-39 היה שנוי במחלוקת במדינה. חלק מהדיווחים כינו אותו חושף שחיתויות שעזב את איראן לארה"ב ב-2009 והעביר מידע על תוכנית הגרעין האיראנית. דיווחים אחרים טענו שאמירי נחטף על ידי הסי-איי-אי בסעודיה, ונלקח לארה"ב שם אולץ להסגיר מידע. ארה"ב דחתה את ההאשמות שמדען הגרעין הוחזק בניגוד לרצונו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר