התמונה שמסעירה את העולם

נולדתם לקרטון: סבל התינוקות הקטנטנים בוונצואלה

כך "מאחסנים" בתי החולים הממשלתיים בוונצואלה מוכת העוני, את התינוקות הילודים - בקופסאות קרטון שעליהן פתקיות מודבקות עם פרטי הקטנטנים השכובים בהן (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצילום המחריד (צילום: מתוך ynet)

המשבר הכלכלי הקשה שחווה וונצואלה נותן את אותותיו גם בבתי החולים במדינה, כפי שמשתקף בתמונות שמפרסמת כעת האופוזיציה לשלטון. נראה שהמצב עד כדי כך חמור בבתי החולים, שרופאים נאלצים לשים את התינוקות הנולדים בתוך קופסאות קרטון.

כל תינוק מכוסה בשמיכה, והערות הצוות הרפואי נרשמות על פתק ומודבקות על הקרטון. פעיל זכויות אדם בשם מנואל פריירה אמר, כי התמונות צולמו בבית חולים ציבורי בעיר החוף ברצלונה, כ-315 ק"מ ממזרח לקרקס הבירה. עובדי בית החולים שהעדיפו להישאר בעילום שם, הם שצילמו את התמונות.

התמונות מעוררות זעם ברשתות החברתיות: "שהעולם יידע: במחלקת היולדות בבית החולים דומינגו גוזמן לנדר משתמשים בקופסאות קרטון בגלל מחסור באינקובטורים", נכתב בין היתר.

נשיא הפדרציה הרפואית בוונצואלה אומר, כי חלק מבתי החולים פועלים עם 5 אחוז מהציוד הרפואי שהם זקוקים לו. המחסור בכמות התרופות עומד על כ-80 אחוזים. לפי הנתונים, בעקבות המשכורות הנמוכות וקריסת הרפואה הציבורית עזבו את המדינה כ-13 אלף רופאים, יותר מ-20 אחוזים מהצוות הרפואי במדינה, בארבע השנים האחרונות.

גם ראש הביטוח הלאומי בוונצואלה, הגיב בזעם לתמונות וצייץ בטוויטר: "אנחנו לא מצדיקים את המעשים האלה, שנעשו על ידי אנשי מקצוע ללא אישור ההנהלה. בתי החולים שלנו צריכים להתמודד עם מאות מטופלים למרות המאמצים של התקשורת לעשות מניפולציות. בניגוד לרבים אחרים, אנחנו מכירים בטעויות שלנו ונמשיך קדימה".

יצויין, כי זהו לא התחום היחיד בו סובלת המדינה ממחסור חמור. תחום המזון הוא גם אחד הניזוקים העיקריים מהמצב. אתמול (רביעי) יצאו לרחובות קרקס עובדי התחבורה הציבורית, במחאה על מחסור נוסף - בחלקי חילוף לכלי הרכב, ונהגי האוטובוסים חסמו את השדרה המרכזית בעיר.

הנשיא מדורו מאשים במשבר את הצניחה במחירי הנפט ואת "המלחמה הכלכלית" שמנהלים בוונצואלה אנשי עסקים "שפועלים בגיבוי האימפריאליזם האמריקני". אמש קבעה ועדת הבחירות בוונצואלה כי משאל העם על הדחת הנשיא ניקולס מדורו, שאותו דורשת האופוזיציה כבר תקופה ארוכה, לא יתקיים השנה. לפי הוועדה הוא יכול להיערך ב-2017, רק במידה והאופוזיציה תצליח לאסוף מספיק חתימות לשם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר