עדות מעניינת

מדוע ישיבת "שאר ישוב" סירבה לקבל לשורותיה את בוב דילן?

הזמר היהודי אמריקאי בוב דילן הודיע כי לא יגיע לקבל את פרס נובל לספרות בו זכה, דילן התקרב בשנים האחרונות ליהדות ומעדויות שהגיעו ל"כיכר השבת" אף ניסה להצטרף ללימודים בישיבה (חדשות, בעולם)

בוב דילן. רצה ללמוד בישיבה (צילום: Official White House Photo by Pete Souza)

טקס חלוקת פרס נובל לספרות יערך בלי הזוכה: וועדת פרס נובל הודיעה היום (רביעי) כי המוזיקאי בוב דילן לא יגיע לטקס בשטוקהולם לקבל את פרס נובל לספרות בו הוא זכה.

בחודש שעבר, לאחר שוועדת הפרס הודיעה שדילן זכה בפרס, הוא אמר כי "החדשות הותירו אותי חסר מילים, אני מעריך את הכבוד". יצויין כי דילן לא ענה בטלפון לוועדת הפרס זמן רב, ולבסוף הצליחו במשרדי פרס הנובל להשיג את דילן ולהודיע לו על זכייתו.

בוב דילן, או בשמו היהודי רוברט אלן צימרמן, נולד בשנת 1941, והוא זמר ויוצר אמריקאי בינלאומי.

במשך השנים ניסה להסתיר את יהדותו, אך בשנות השמונים לחייו החל ללמוד יהדות, התקרב לחסידות חב"ד ואף ניגן במפוחית לטובת מסע התרמה טלפונית לחסידות חב"ד. העיתונים בעולם נהגו לפרסם מידי פעם תמונות של דילן כשהוא נראה יוצא מבתי כנסת בארצות הברית.

הישיבה שסירבה לקבל את בוב דילן

דילן ביקר כמה פעמים בישראל. לפני כארבעים שנה, דילן השתתף בשמחה משפחתית שנערכה בישיבת שאר יישוב. דילן הוקסם מראש הישיבה הרב שלמה פרייפלד זצ"ל ושוחח עמו ארוכות.

מעדויות שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי לאחר תקופה, ביקש דילן להצטרף ללימודים בישיבה - אך הרב פרייפלד סירב להכניסו בתנאיו. למרות זאת, המשיך דילן לעמוד בקשר עם הרב פרייפלד זצ"ל.

האזינו: בוב דילן שר על הרב משה בנטוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר