"השתחרר לו החבל"

רוסיה: מתנגד המשטר נפצע קשה מ"נפילה" מקומה רביעית

תומכיו של פוטין מתעקשים כי עו"ד גורוחוב נפצע בעת שניסה להרים אמבטיה לדירתו באמצעות חבל שהשתחרר, אך החשדות גוברים גם בשל העיתוי: יום לפני דיון משפטי חשוב (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפצוע והאמבטיה השבורה (צילומסך: מתוך יוטיוב)

ניקולאי גורוחוב, עורך דין שמייצג את משפחתו של חושף שחיתויות ברוסיה, ניקולאי גורוחוב, נפצע אתמול מנפילה מקומה רביעית באורח קשה. כך מפרסם היום (רביעי) BBC. יצויין, כי גם חושף השחיתויות שאת משפחתו מייצג גורוחוב, סרגיי מגניצקי, מת באופן מסתורי בשנת 2009.

החשד אודות הרקע ל"נפילה", הוא בשל העיתוי: יום לפני שעורך הדין היה אמור להופיע בבית משפט בעניינו של מרשו. מגניצקי בן ה-37 היה פעיל זכויות אדם ומתנגד לשלטון פוטין. הוא הצליח לחשוף שחיתות כספית גדולה בתוך הממסד הרוסי ומיד נעצר.

די מהר הפך מגניצקי לנרדף, ואף הואשם לבסוף כאחראי בעצמו לפרשת השחיתות. ימים ספורים לפני שמלאה שנה למעצרו, הזמן המקסימלי הקצוב ברוסיה למעצר ללא משפט, נמצא מגניצקי מת בתאו. אף שחוקרים עצמאיים טענו כי הוא מת כתוצאה מעינויים ובעיטות שספג, סיבת המוות הרשמית שלו נרשמה כ"התקף לב" או "קריסת בלוטת הלבלב".

המוותו החשוד הוביל למתיחותבין רוסיה לבין ארצות הברית בה החלו סנאטורים אמריקנים מובילים, בהם ג'ון מקיין וג'ו ליברמן, להוביל חקיקה שהטילה סנקציות על אנשי הממשל הרוסי.

כעת, כאמור, העו"ד של משפחת מגניצקי, שנתפש על ידי הקרמלין כמתנגד משטר בעצמו, הושלך ככל הנראה מהקומה האחרונה של בניין הדירות שלו, ומאושפז עקב כך עם פציעות ראש קשות ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים במוסקבה.

אתר החדשות הרוסי LifeNews, המזוהה עם פוטין, פרסם תמונות של אמבטיה שבורה כהוכחה לכך שגורוחוב "נפצע בעת שניסה להרים אמבטיה לדירתו באמצעות חבל שהשתחרר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר