ג'יבריל רג'וב נחת בארה"ב ונתבע ב-250 מיליון דולר

את התביעה הגישה משפחה הטוענת כי בנם נרצח בעינויים על ידי רג'וב. התביעה הוגשה לרג'וב עם נחיתתו בניו יורק. תביעה קודמת נגדו נמחקה על ידי הממשל האמריקני (בעולם)

ג'בריל רג'וב. ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

משפחת רחים, משפחה פלסטינית-אמריקאית, הגישה אתמול (שלישי) תביעת פיצויים בסך 250 מיליון דולר נגד בכיר פת"ח וראש הוועד האולימפי הפלסטיני ג'יבריל רג'וב בגין הרג בן משפחתם לכאורה על ידי רג'וב.

גיבריל רג'וב קיבל את התביעה עם נחיתתו בשדה התעופה JFK שבניו יורק. על פי כתב התביעה, בשנת 1995 נרצח בעינויים עזאם רחים, אזרח אמריקני-פלסטיני בתוך מתקן ביטחוני של הרשות הפלסטינית. כיום מתגוררת משפחת רחים שהגישה את התביעה בטקסס שבארה"ב.

בכתב התביעה נכתב כי "ב-29 בספטמבר 1995 נעצר רחים על ידי אנשי הביטחון המסכל בראשות ועבר עינויים עד שמת במתקני הארגון". רג'וב, כך נטען בתביעה, כיהן בזמן התקרית כראש הביטחון המסכל ומילא תפקיד מרכזי במעצר, בעינויים ובהרג של רחים, זאת בניגוד לחוק הגנת נפגעי עינויים".

עזאם רחים

התובעים במשפט, עורך הדין רוברט טולצ'ין מניו יורק ועורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר מתל אביב, מתארים את מעצרו של רחים: "הוא נעצר בשנת 1995 בעת שישב ושיחק קלפים בבית קפה, לבית הקפה נכנסו קציני הביטחון המסכל בבגדים אזרחיים ועצרו אותו בלא שסיפקו לכך כל הסבר. משם הוא נלקח לכלא ביריחו. מאמציה של משפחתו לשחררו לא צלחו. כעבור יומיים הגיע אמבולנס לכפר עין יברוד והעביר את גופתו של רחים למשפחתו".

עורכי הדין ממשיכים בתיאור השתלשלות העניינים: "בדיקה שנערכה בגופתו של האיש העלתה כי הוא עבר התעללות קשה לפני מותו הכוללות חבורות על ראשו ועל פניו, שיניים שבורות, שפה קרועה וכוויות רבות של סיגריות על גבו ועל רגליו".

צילום כתב התביעה

יצוין, כי בעבר הגישה משפחת רחים תביעה נגד רג'וב, אך זו נמחקה מאחר ורג'וב לא היה נוכח אותה עת בארצות הברית.
אתמול כאמור ניצלו עורכי הדין של המשפחה את ההזדמנות בה ביקר רג'וב בארצות הברית והגישו לו את כתב התביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר