מכחיש השואה ארנסט זונדל מת

זונדל חי בקנדה במשך ארבעה עשורים וניהל פעילות ניאו-נאצית ענפה. ב-2005 החליט בית משפט במדינה לגרש אותו לארץ הולדתו גרמניה משום שדעותיו הגזעניות היוו איום על ביטחונה הלאומי של קנדה

אדולף היטלר (צילום: Creative Commons / Bundesarchiv, Bild 183-S33882 / CC-BY-SA)

מכחיש השואה ארנסט זונדל מת: זונדל יליד גרמניה, היגר במהלך חייו לקנדה בכדי לחמוק משירות צבאי, הוא הפעיל במשך עשרות שנים מערכת שהפיצה תכנים ניאו-נאצים וגורש בחזרה לגרמניה. היום פרסמה דוברת קהילת העיירה באד וילבאד שבמדינת באדן-וירטמברג כי זונדל מת לאחר שלקה בהתקף לב.

זונדל נודע בשל פעילותו הניאו-נאצית. בשנת 2005 החליט בית משפט בקנדה לגרשו מתחומי המדינה למולדתו מפני כיוון שלטענת השופט דעותיו הקיצוניות של זונדל מהוות סיכון לשלומה וביטחונה של המדינה.

זונדל חי בקנדה במשך ארבעה עשורים וניהל פעילות ניאו-נאצית ענפה. ב-2005 החליט בית משפט במדינה לגרש אותו לארץ הולדתו גרמניה משום שדעותיו הגזעניות היוו איום על ביטחונה הלאומי של קנדה. מרינה להמן, דוברת קהילת באד וילבאד, סיפרה לסוכנות הידיעות AP שזונדל מת בסוף השבוע, אך לא פירטה מעבר לכך. "אנחנו יכולים רק לאשר כרגע שהוא מת", היא אמרה.

אשתו אינגריד זונדל המתגוררת בארה"ב מסרה כי שוחחה עימו מספר שעות קודם לכן, וכי הוא היה נשמע אופטימי...

בין כתביו הנודעים לשמצה יש את "היטלר שאהבנו ומדוע" זונדל אף הפעיל את בית ההוצאה לאור Samisdat Publishers שפרסם חומרי תעמולה נאצית.

ניסיונותיו של זונדל להשיג אזרחות ב-1966 וב-1994נדחו על ידי הרשויות ולאחר שעזב את קנדה הוא עבר להתגורר בטנסי, ארה"ב, שם התחתן עם חברת הימין הקיצוני אינגריד רילמאנד. ב-2003 גורש זונדל בחזרה לקנדה לאחר שהפר את חוקי ההגירה. כשהגיע לטורונטו נעצר והוחזק במתקן מעצר עד2005 שאז פסק השופט שהפעילויות שלו מהוות איום על הביטחון הלאומי והבינלאומי - והוא גורש לגרמניה, שם עמד לדין בגין הכחשת שואה, האסורה במדינה.

מאחר ואתר האינטרנט של זונדל היה זמין גם בגרמניה אפשר היה להאשים אותו בהפצת המסרים הגזעניים שלו לאזרחי המדינה. זונדל עצמו הגדיר עצמו כפעיל למען השלום שנשללה ממנו הזכות לחופש דיבור. ב-2007 הוא הורשע בעיר הגרמנית מנהיים ב-14 סעיפים של הסתה לשנאה ופעילות אנטישמית, ונידון לחמש שנות מאסר.

ב-2010 כשסיים לרצות את עונשו חיכה לו קהל שמנה 20 איש מחוץ לבית הסוהר, כשיצא סירב לומר את דעתו על השואה, ואמר רק ש"זה סוג של מצב עצום, יש הרבה מה לומר" ואז הוסיף: "אני ודאי אזהר לא לפגוע באף אחד ובחוקים הדרקוניים שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר