דיווח בכווית

ממשל אובמה גילה לאיראן שישראל מתכננת לחסל את הגנרל קסאם סולימאני

בכיר משמרות המהפכה האיראניים הגנרל קסאם סולימאני, האחראי לקשר מול ארגוני הטרור והפיגועים בחו"ל, ניצל מחיסול ישראלי באשמת ממשל אובמה שגילה זאת לאיראן (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קאסם סולימאני (צילום: מתוך טוויטר)

האם ישראל קיבלה מארה"ב 'אור ירוק' לחסל את מפקד כוח 'אל קודס' האיראניים, מבכירי הנהגת האייתולות, ונמנעה מכך בעקבות הדלפה מוושינגטון לטהרן? כך לפחות מדווח העיתון הכווייתי 'אל ג'ארידה'.

לפי העיתון, שנוהג לפרסם ידיעות מעניינות רבות - שחלקן אומתו בעבר - אודות הנעשה בדרגים הגבוהים בישראל, ממשל אובמה אישר לפני 3 שנים לישראל להתנקש בחייו של קאסם סולימאני המפקד על הזרוע הביצועית של איראן בחו"ל הנחשב לכוח העילית של משמרות המהפכה.

"סולימאני הוא איום על האינטרסים של שתי המדינות באזור", הסביר מקור ישראלי לכתב העיתון, את פשר הסיכום אליה הגיעה אז ישראל עם ארה"ב.

ההתנקשות בסולימאני היתה אמורה לצאת לפועל בעת שזה היה לא רחוק מדמשק בירת סוריה, אך ארצות הברית חזרה בה מהסיכום המוקדם, ומאחר ולא סמכה על ההנהגה בישראל שתשעה לעמדתה החדשה, העבירה התרעה מוקדמת לאיראנים כי ישראל עוקבת מקרוב אחרי הגנרל הבכיר שלהם, וכך המבצע סוכל.

גם מפקד הכוח האירנאי בסוריה, מוחמד רדה פלאח זאדה, היה יעד לחיסול ישראלי לפי הדיווח מכווית, וההתנהגות האמריקנית לגבי סיכול חיסולם של שני היעדים הללו יצרה "מחלוקת חריפה בין מנגנוני הביטחון והמודיעין הישראליים והאמריקניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר