בהודעה רשמית

צעד חריג: ישראל מגנה את חיסול המרגל הרוסי

מקרה ההרעלה של המרגל הרוסי בשבוע שעבר ממשיך להסעיר את העולם. כעת, אחרי הגינוי של בריטניה צרפת גרמניה וארה"ב, הוציא גם משרד החוץ הישראלי הודעה משלו (מדיני)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: שאטרסטוק)

משרד החוץ הישראלי הוציא הערב (חמישי) הודעת גינוי רשמית נגד רוסיה, בשל ניסיון החיסול של המרגל סרגיי סקריפל, שעבד בשיתוף עם סוכנויות ריגול מערביות וגורש מרוסיה לבריטניה במסגרת עסקת חילופי מרגלים.

בהודעת המשרד החריגה נכתב: "ישראל רואה בחומרה את האירוע שהתרחש בבריטניה ומגנה אותו בתוקף. אנו מקווים שהקהילה הבין לאומית תדע לשלב זרועות כדי למנוע הישנותם של אירועים כאלה".

עוד קודם, היו אלו מנהיגי בריטניה, ארצות הברית, גרמניה וצרפת, שמיהרו לפרסם הודעות גינוי, בהן הו האשימו את רוסיה בניסיון החיסול.

התיעוד של האב ובתו במצלמות האבטחה (מצלמת אבטחה)

נשיאי ארה"ב וצרפת דונלד טראמפ ועמנואל מקרון, וראשי הממשלות של גרמניה ובריטניה אנגלה מרקל ותרזה מיי פרסמו מסר משותף בו נאמר, כי "התנהגות מסוג זה מפרה את ההסכמים ביחס לשימוש בנשקים כימיים ואת החוק הבינלאומי", וכי "היא מאיימת על הביטחון של כל המדינות".

"זוהי התקפה על ריבונות בריטניה", הוסיפו המדינאים הבכירים וציינו כי"מדובר בשימוש ההתקפי הראשון בגז עצבים שפותח על ידי צבא רוסיה על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה".

במקביל לכך, הודיע היום משרד האוצר האמריקאי על הטלת סנקציות חדשות על אישים וגופים רוסים, גם בגין פעולות סייבר שביצעה מוסקבה במדינה, תוך התערבות במערכת הבחירות לנשיאות.

נתניהו בפגישה עם פוטין. ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

כזכור, האירוע המדובר התרחש ביום שני שעבר, אז הורעל המרגל סקריפל בעיר סולסברי בבריטניה בעת שהיה לצד בתו. שניהם פונו במצב אנוש לבית החולים בעיר, ועל פי הדיווחים, גם השוטר שהגיע ראשון לזירת האירוע ועשרות בני אדם נוספים נפגעו ברמות שונות ממתקפת הגז.

סקריפל הוא קולונל לשעבר במודיעין הצבאי הרוסי שנידון ל-13 שנות מאסר ב-2006 על העברת זהותם של מרגלים רוסים באירופה לשירות הביון הבריטי, ה-MI6. רוסיה טענה, כי הוא קיבל 100 אלף דולר תמורת המידע, אותו החל להעביר בשנות התשעים. הוא היה אחד מארבעה אסירים שניתנה להם חנינה, ושנשלחו לבריטניה כחלק מעסקת חילופין שנערכה ב-2010 תמורת מרגלים שהוחזקו בארצות הברית. זו הייתה עסקת השבויים הגדולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה.

כידוע, זאת לא הפרשיה הראשונה בין רוסיה לבריטניה בשנים האחרונות: בשנת 2016 האשימה בריטניה את רוסיה בהרעלתו למוות של מרגל רוסי לשעבר בשם אלכסנדר ליטוויננקו, בבית מלון בלונדון. "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ככל הנראה אישר בפעולת מודיעין רוסית את רצח סוכן הק.ג.ב. לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו", קבע אז השופט הבריטי רוברט אוון, שחקר את הפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר